dimarts, 17 de novembre del 2020

LA MÒRA COMDAL. Via OTTAWA PAHT.

16/11/20. La Móra Comdal és un racó d'agulles de conglomerat amb còdols juganers, l'Antonio García Picazo va fer-hi una campanya i va editar una guia, també l'Armand Ballart hi ha fet campanya. Les vies obertes tenen una tarannà de roca delicada i exposició. En Joan Vidal està fent una campanya per aquestes agulles, amb un tarannà de vies equipades i amb una bona tasca de sanejament, tot i així cal anar amb compte. Feia temps què hi volia anar i la via Ottawa Paht era una bona excusa per coneixer aquest racó, però costava de trobar-hi company, al final han quadrat els objectius amb el Josep Solé per anar-hi.

Avui no hem tingut sort per a gaudir del paisatge, ens ha acompanyat la boira amb un paisatge fantasmagòric en un entorn solitari.

La via té cinc llargs de corda i està totalment equipada i la roca bastant sanejada, tot i això cal anar en compte. Amb l'equipament podem obtar per força més o menys el lliure o sinó tirar d'A0/Ae.

Una via equipada amb baixa exposició bona per a una primera visita a aquest racó.

Per: Josep Solé, Joan Asín.

ressenya Joan Vidal

DADES:

Primera ascensió: desembre 2018.

Per: Joan Vidal:

Equipament: Totalment equipada amb parabolts i pitons.

Material: 16 cintes exprés, estrep.

Roca: Conglomerat a controlar.

Dificultat: 6a/Ae. Obligada V/Ae

Orientació: sud-est

Aproximació: D'Oliana agafem la carretera què passa pel peu de la Serra de Canals direcció a les Anoves, passem un coll i baixem per l'altre vessant fins el torrent, just en aquest punt s'acaba l'asfalt i comença una pista, hem d'agafar una pista a la dreta i la seguim fins a trobar un altre piste a l'esquerra (cartell La Móra Comdal) seguim un tram fins a possar-se a l'alçada de l'Agulla just en un camp, (aparquem on pugem). Just a la dreta trobem un carriol per on pujarem, fites i punts vermells als arbres. Pugem fins el peu del Molló anem a l'esquerra i pugem fins a trobar unes fites a la dreta què ens porten a una canal entre el Molló Esmolat i la Inclinada, trobem una corda fixe, passem el collet, la via comença en un díedre a la dreta, parabolts visibles.

Descens: Del cim fem un ràpel de 25m i passem per un collet (oest) hem de baixar per una canal a l'esquerra passat el Campanile, primera agulla del darrera. Canal empinada amb un primer tram equipat amb corda fixa la seguim fins a trobar la canal per on fet l'aproximació.

Primer llarg, comencem per un díedre i passem a la placa de la dreta per on pugem (roca a controlar) sortim a una canal i passem a la parets de l'esquerra per un seguim fins a la R1 sota d'un sostre.

Segon llarg, sortim amb quatre passos d'Ae i seguim per l'esperó fins a la R2.

Tercer llarg, sortim a la dreta i agafem una filera de parabolts (roca delicada) fins a la R3 a sobre d'una savina.

Quart llarg, sortim a l'esquerra per un esperó tram vertical i després s'ajeu seguim fins a la R4 al costat d'una savina.

Cinquè llarg, sortida vertical per una franja calcària, després per terreny ajagut fins el cim. R5 a la instal·lació del ràpel.

R2

R3

instal.lació ràpel R5

Bona estrena Joan ! no és una via de les que a tú t'agradin però....tanmateix amb el dia que heu tingut veig que ha estat ideal, segur que en trobes moltes mes del teu estil per aquí.
Estic esperant que ens deixin els caps de setmana lliures per a fer l'estrena per aquesta zona, que ja saps que amí m'agrada prou el conglomerat.

Ei Jaume una bona via per coneixa la zona, amb l'entrenament què portes ade Sant Llorenç de Munt cap problema per tu, je,je.

Enhorabona Joan i companya.
Fa molt bona pinta, a veure si puc enganyar algú