diumenge, 28 de març del 2021

MIRANDA DE SANT JOAN. INTEGRAL D'EN PITU I LA NURI.

27/03/21.  Avui  quedem per escalar amb el Ramón, Jesús i José Luis per escalar després de molts mesos sense fer-ho plegats. Volem anar a Gorros però el dia està rúfol i fa vent (gelat), mentre anem pujant van sortint propostes i al final ens decidim per anar a la Integral d'en Pitu i la Nuria a la Miranda de Sant Joan. La via està totalment equipada.

Per: Jesús Carruesco, José Luis Sancenom, Ramón Samarra, Joan Asín.

Primera ascensió el 2011
Per: Guillem Arias.
Equipament: Parabolts.
Material: 14 cintes exprés, estrep.
Orientació: oest
Roca: Conglomerat.
Dificultat: V/Ae.

Aproximació: Del Monestir pugem a Sant Joan i anem a l'ermita de Sant Joan, seguim i agafem un camí a l'esquerra, què porta al Clot de la Mònica, marques blaves, seguim passant un coll on veiem la Miranda de Sant Joan. Baixem per un esperó fins què girà a la dreta i entra al bosc, quan torna a l'esquerra hem d'agafar un corriol a la dreta fita. Seguim fins a peu de via. Aquesta comença una mica més a l'esquerra de l'Aresta, per on va la via Josep Barberà i Susqué.

Descens: Del cim anem direcció est, des-grimpem fis el camí d'accés.

La via primer puja a l'agulla Pam a Pam, amb tres llargs de corda, un primer en tendència a l'esquerra fins el peu d'un tram vertical, per on puja el segon llarg, tram vertical, Ae o 6a. El tercer llarg segueix l'esperó fàcil fins el cim. Fem un canvi de reunió fins el peu de la Miranda de Sant Joan on fem dos llargs més. El primer per un esperó i el segon amb un inici vertical, Ae o 6a+; després seguim fins el cim.

Bona colla Joan ! Fa il.lusió trobar-se després de tant temps oi? renoi amb el vent fred que fèia, nosaltres érem a Frares i ens vam haver de tapar força.

Si Jaume, feia temps què no escalavem plegats. Déu n'hi do el fred...