dijous, 14 d’octubre del 2021

Via ESPERÓ VOLL DAMM. MEDA GRAN. MÓRA COMDAL SÀLZER.

13/10/21. La Móra Comdal un racó bucòlic amb un conjunt d'Agulles, amb roca discreta on l'escalada demana atenció. El Joan Vidal ha fet una bona campanya on ha obert varies vies amb el seu estil, línies verticals (per on més tira) totalment equipades i roca força sanejada. Aquesta és la segona visita i avui amb el Ramir anem a l'esperó Vall Damm. La via té cinc llargs de corda curts, la verticalitat i la qualitat de la roca tot i estar sanejada, falta confiança per apurar l'escalada en lliure en el nostre cas. La via està totalment equipada podem apurar el lliure al gust o inclús fer-la amb artificial. El primer i darrer llarg, són més amables la resta en el nostre cas hem anat en V+/A0 algun pas d'Ae.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín

RESSENYA JOAN VIDAL

Primera ascensió: 24/10/2020, després de varis atacs
Per: Joan Vidal
Equipament: totalment equipada amb parabolts, pitons.
Material: 14 cintes exprés, estrep.
Roca: conglomerat.
Orientació: oest
Dificultat: 6a+/Ae. Obligat V+/Ae

Aproximació: D'Oliana agafem la carretera què passa pel peu de la Serra de Canals direcció a les Anoves, passem un coll i baixem per l'altre vessant fins el torrent, just en aquest punt s'acaba l'asfalt i comença una pista, hem d'agafar una pista a la dreta i la seguim fins a trobar un altre pista a l'esquerra (cartell La Móra Comdal) el deixem i seguim cap el Sàlzer. Trobarem una granja i algun cobert, aparquem el cotxe. Agafem una pista cap a una granja i abans d'arribar hem d'agafar una sinuosa pista a l'esquerra, per un prat. Seguim la pista fins un rèbol tancat a la dreta, seguim per la pista fins el proper trencall què agafem a l'esquerra. A l'alçada de la Meda Gran pugem per una canal en intuïció fins a peu de via.

Descens: Un cop a la R5 seguim uns metres fins el cim, ràpel amagat a la vessant nord, fem un ràpel de 35m, atenció el mallon del ràpel és petit i ens ha costat recuperar el ràpel. Portar algun mallon o mosquetó per canviar-lo. Nosaltres hem baixat per la canal de l'esquerra (amb l'agulla a l'esquena) què ens porta a peu de via, trams verticals i al fina hem fet un ràpel de 25m. Un cop a peu de via baixem pel mateix camí de l'aproximació. La via està equipada per rapelar-la pot ser un altre opció.

La via podem dir què és una escalada combinada on la quantitat d'assegurances i qualitat de la roca convidant a l'A0. Llargs curts i reunions penjades. No hi ha problema per seguir la via.