dijous, 21 d’octubre del 2021

Via XAVI EL GUINDILLA, BARRAC FONDO i Via HIJOS DE PALAU, FORMIGUERA est.

20/10/21. La primera intenció era anar a Montserrat, però quan arribem està ploviscant i les parets estan mullades. Canvi de plans i posem rumb cap a Ponent a Sant Llorenç de Montgai. Passem per la paret de l'Os i veiem la destrossa què s'ha fet, ja veurem si és pot tornar a escalar. Anem al Barranc fondo a fer la via Xavi el Guindilla, una via de la factoria Juan Gutiérrez i Cia. Via totalment equipada amb parabolt, al primer llarg hem posat un alien verd (prescindible), aquest és el més mantingut i exigent  amb una dificultat obligada de V+,6a/A0 si no tenim el grau què marca la via, el segon amb una entrada picantona i després és deixa fer millor amb un tram amb roca a controlar, el tercer llarg és curt amb un desplom exigent de 6c, A0 en el nostre cas. Un cop al cim baixem caminant i un cop a la vessant est de la Formiguera, per a completar la jornada grimpem (sense corda) per la via Bob Esponja fins a peu de la paret amb la intenció de fer la via El niño de los peines, però trobem dues vies la de l'esquerra és veu més mantinguda, cerquem a internet i veiem què és la via  Hijos de Palau ( col·leccionista de vies, Joan Prunera). Una via de dos llarg de 25m, el primer llarg de placa mantinguda en el V grau amb un tram al mig de V+, el segon llarg comença per un tram més ajagut per accedir a una placa amb un passatge de V+ (no obligat) per accedir a una fissura-díedre què ens porta a la R2. Des de la R2 baixem caminant anant cap a la dreta (fites). Aquesta vessant queda a l'ombra a la tarda.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

DADES Via XAVI EL GUIDILLA.

Primera ascensió: març 2018
Per: David Domínguez, Miguel Angel García, Juan Gutiérrez.
Equipament: totalment equipada amb parabolts.
Material: 14 cintes exprés, alien verd opcional.
Roca: calcari.
Orientació: sud
Dificultat: 6a. Obligat V+,6a/A0

Aproximació: la mateixa què per la ferrada Cagate Lorito, la via comença abans d'arribar-hi.

Descens: En ràpel per la via o caminant cap a l'est.

tercer llarg A0

DADES Via HIJOS DE PALAU.

Primera ascensió: 2021
Per: David Palau.
Equipament: total
ment equipada amb parabolts.
Material: 14 cintes exprés, alien verd opcional.
Roca: calcari.
Orientació: est
Dificultat: V+.

Aproximació: De l'apercament de la formiguera hem de seguir per la vall fins el peu de via de la Bob Espuma, per on podem pujar fins el cercle superior on trobem tres vies de dos llargs de corda.

Descens: En ràpel per la via o caminant fites.