divendres, 1 d’octubre del 2021

Via EL FRONT DEL PALLARS. TOSSAL DE LA TORRETA. MONTSEC RUBIES.

29/09/21. Quedem amb el Josep Santasusana, què fa dies què no coincidim, també ve l'Anna què li dona un caire frecs a la Cordada Centenària i més. Ens decidim per anar a la via Front del Pallar en un racó perdut al Montsec de Rúbies. Aquesta via presenta quatre ressalts on cal seguir feixes per enllaçar-los.  Un recorregut-via molt ben trobat, oberta el 2020 per un bon trio F. Albesa, J. Badia, J. Salvany deixant una via exigent amb assegurances justes a completar amb flotants. La via està tendra i combina trams de roca molt bona amb altres a controlar. Una via llarga amb 11 llargs de corda i tres feixes, la primera curta.

Quan hem arribat la boira era espessa però a mida què hem anat pujant per la pista de Rúbies s'ha anat esvaint i al final hem pogut trobar bé la via.

Com vaig ben acompanyat em demano els llargs fàcils de V què amablement m'han cedit.

Una via exigent amb un racó solitari ben trobada i exigent. Molt recomanable.

Per: Anna Quintana, Josep Santasusana, Joan Asín.

Primera ascensió: 2020.
Per: F. Albesa, J. Badia, J. Salvany.
Equipament: semi-equipada amb parabolts, pitons i ponts de roca.
Material: 10 cintes exprés, joc de Totems, tascons, estrep opcional.
Roca: calcari.
Orientació: sud
Dificultat: 6a+/Ae, 6a /Ae obligat. l'Ae s'ha alliberat 6b+.

AproximacióDe Vilanova de Meia hem d'anar a buscar la pista què va a Rúbies,la seguim i quan baixa trobem un revol tancat on deixarem el cotxe. L'aproximació evident pel bosc. Fita i parabolt visible, a peu de via.

Descens: Un cop al final de la via, seguim la carena cap a l'est fins el Tossal de la Torreta, baixem fins la primera canal (fites) per on baixem en tendència a l'esquerra fins a uns prats on trobem una pista, anem a la dreta fins l'aparcament. 1hora.

Primer llarg, passatge atlètic d'entrada, pugem per un díedre i fissura ampla, flanqueig a la dreta (2 parabolts) i pugem per una placa fissura per tornar a flanquejar a la dreta on trobem la R1.

Segon llarg, seguim per la placa ( 2 parabolts) i després per terreny més fàcil  fins a la R2.

Fem un canvi de reunió per la feixa a buscar el següent ressalt.

Tercer llarg, placa de fissures horitzontals amb bones preses, anem en tendència a la dreta fins a un tram més vertical, passatge atlètic i parabolt, la R a la dreta.

Quart llarg, placa d'adherència i presa petita fins a ressalt on trobem un passatge atlètic, un cop a dalt del ressalt muntem la R en un arbre.

Ara hem de seguir una gran feixa uns 200m fins el proper ressalt.

Cinquè llarg, de tràmit fàcil.

Sisè llarg, un primer tram vertical i atlètic a buscar un parabolt, seguim per un altre placa de fissures horitzontal fins a la R6.

Setè llarg, pugem uns metres i anem en flanqueig a la dreta (cal vigilar la roca) trobarem 4 parabolts.

Vuitè llarg, llarg totalment equipat amb una entrada de V+ i després podem seguir en Ae o en lliure 6b+.

Novè llarg, seguim per una placa exigent i obligada fins a un desplom on trobem un passatge atlètic abans d'arribar a la R9.

Tornem a caminar per un altre feixa a buscar el darrer ressalt.

Desè llarg, és el llarg estrella, s'obre pas per una gran placa mantinguda i atlètica on sempre vas trobant presa, amb assegurances justes, va en tendència a l'esquerra i després puja directe a trobar la R10.

Onzè llarg, curt però intents amb una entrada atlètica, segueix un díedre fins el cim on trobem la R11.

setè llarg

vuitè llarg

novè llarg

desè llarg

onzè llarg

TOSSAL DE LA TORRETA

Josep Santasusana ha dit...

Molt bona jornada d'escalada, en molt bona companyia. Gràcies a tu, Joan, per saber triar tan bé les vies. I gràcies a tu, Anna, per oferir-te a fer el llargs difícils i per fer baixar la mitjana d'edat de la cordada!

Josep Santasusana

Felicitats! vaja viote!!!

Anant tan ben acompanyat tot un luxe poder fer les tirades fàcils je,je. Gràcies