diumenge, 18 de desembre del 2022

Via ACROMION. MAGDALENA SUPERIOR. MONTSERRAT.

18/12/22. Comencem la marató de trobades, aquest divendres fem el sopar al Centre Excursionista Àliga i quedem per una col·lectiva improvisada pel diumenge. Anem a Gorros i ens repartim. Amb el Manel i el Javier anem amb la intenció de fer la via Doctor Antón Reñe, però a peu de via trobem dues cordades preparant-se. Canviem d'idea i ens posem a la via Acromion.

Els dos primers llargs els fem a l'ombra  que li donen un punt gèlid a l'ascensió. Via totalment equipada amb un segon llarg desplomat al mig, A0/Ae o 6b en lliure.

Al cim coincidim amb els companys què han pujat per la via Super Frío.

Per: Javier Hualde, Manel Díaz, Joan Asín.

Primera ascensió: 2008

Per: Guillem Arias.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts.

Material: 13 cintes exprés, estrep opcional.

Dificultat: 6b. Obligat V/Ae.

Orientació: sud-oest.

Roca: Conglomerat.

Aproximació: Camí de Sant Joan a Sant Jeroni, passat el Gorro Mariner , agafem un camí què puja pel bosc a la base de la Magdalena Inferior, flanquegem a l'esquerra i pugem per les escales de Jacob. Resseguim la Magdalena Inferior per la vessant oest i pugem a la base de l'Ullal , seguim fins a un coll al peu de la Magdalena Superior. Baixem per una canal a l'oest fins a peu de via.

Descens: En dos ràpels per la via normal, 20-25m.

Primer llarg, per placa fàcil fins a la R1 sota d'un sostre.

Segon llarg, flanqueig a l'esquerra a buscar l'esperó per on pugem, tram desplomat, A0/Ae o 6b, superat el tram desplomat seguim per l'esperó en lliure que va perdem verticalitat fins a la R2.

Tercer llarg, segueix l'esperó de l'esquerra amb una dificultat mantinguda de IV+/IV.

Quart llarg, sortim a l'esquerra, creuem una canal herbosa i pugem per la placa fins el cim.