dimarts, 13 de desembre del 2022

Via SOMNIS D'UNA NIT DE'ESTIU. PARET DEL PONT. SANT LLORENÇ DE MONTGAI.

13/12/22. Avui el dia no estava clar rúfol i amb pluges previstes a la tarda, quedem a Collbató amb l'idea d'escalar a Montserrat, però com no ho tenim clar fem una aposta per Sant Llorenç de Montgai. La via triada és la "Somnis d'una nit d'estiu" a la Paret del Pont, que han piulat "Lo Gall de Ponent". Oberta per Agustí Sans i Josep Godoy que estan explotant la paret del pont.

Aquesta via té un recorregut de 140 metres, amb cinc llargs de corda i un canvi de reunió. La via encara està tendra i cal vigilar la roca. Avui no era el millor dia per a fer-la, estava mullada i en el recorregut vas trobant passatges amb terra (avui fang). Al segon llarg ens ha saltat algun còdol. El darrer llarg és rar i avui especialment relliscós, amb una volada al trencar-se un còdol per sort sense conseqüències.

Amb el pas de cordades quedarà bé, però cal evitar-la si està mullada.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 2022

Per: Agustí Sans, Josep Godoy.

Equipament:  Totalment equipada amb parabolts, ponts de roca.

Material: 14 cintes exprés, estrep opcional.

Dificultat: 6a+/A0. Obligat V+/A0-Ae.

Orientació: est.

Aproximació: evident la via comença a peu de pista.

Descens: del cim seguint fites per la via normal, seguint corriol cap el nord.

Primer llarg, comença per un díedre roca vermella sanejada, seguim les assegurances, amb una dificultat mantinguda de V. 11 parabolts, 2 ponts de roca.

De la R1 anem per la feixa cap a la dreta a buscar la R1bis, (no hi ha R )

Segon llarg, comença amb tres passos d'Ae/A0, flanqueig a la dreta i pugem verticalment per anar a la dreta buscar una placa per on pugem V+. R a la dreta. 7 parabolt.

Tercer llarg, pugem verticalment seguint les assegurances passatges atlètics i algun desplomat 6a o V+/A0. 7 parabolts.

Quart llarg, sortim caminant a buscar una placa amb dos parabolts per on pugem 6a (V+/A0). un cop superada seguim per la feixa fàcil fins a la R4. 2 parabolts.

Cinquè llarg, sortida vertical  a caçar un pont de roca, passatge  desplomat i en tendència a l'esquerra, de parabolt a parabolt, 6a+ (V+/A0), flanqueig a l'esquerra per una cornisa (fangosa), pugem per un díedre i anem a l'esquerra a buscar un esperó per on pugem amb ressalts. Llarg rar. 9 parabolts i un pont de roca.