dimecres, 16 d’agost del 2023

Via DONDE VAS JORGITO. PIC NEGRE D'ENVALIRA 2827m.

14/08/23. L'any passat vàrem anar a aquesta via però no vam trobar l'inici, el Xavi Bonatti hem va comentar què l'havia equipat amb parabolts. Avui hi anem i no hem tingut cap problema per a trobar-la. La via sembla què s'està repetint força, quan estàvem fent el primer llarg ha arribat una cordada.

Una excursió-escalada amb arribada al cim del Pic Negre d'Envalira 2827m, en un ambient d'alta muntanya. Generosament equipada amb parabolts.

Recomanable en seu estil.

Per: Joan Castelltort, Felip Linares, Joan Asín.

Primera ascensió: 12/10/2019, oberta sense expansions.

Per: Jan Benet, Reselyne Sirvent, Xavi Bonatti.

Re-equipada 26/07/23

Per: Xavi Bonatti.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts.

Material: 11 cintes exprés, opcional algun friend.

Dificultat: V-

Orientació: nord.

Roca: Granit.

Aproximació: Del "Pas de la casa" pugem cap el port d'Envalira, aparquem en un corba tancada, peu del tele cadira Costarrodona. Seguim una pista cap a l'est i després remuntem per una pista d'esquí fins el final Clot de les Abelletes. Després del final dels remuntadors, seguim pujant (fita) fins el peu de la tartera què porta al peu de paret, cal pujar per la dreta. Arribats  al punt més baix, hem de pujar per la canal de la dreta uns 60/80m, fins a trobar el nom pintat i dos parabolts visibles.1h. més o menys.

Descens: Del cim baixem  a buscar el camí què porta al Port de Fontnegre i després a la Portella dels Isard on anem a trobar la pista d'accés. 1h més o menys.

No tindrem cap problema per seguir la via donat l'equipament.

Primer llarg, pugem verticalment i seguim per un díedre en diagonal fins a la R1.

Segon llarg, pas de flanqueig per placa i seguim per un esperó, després la dificultat baixa seguim fins a un díedre fins a uns blocs, pugem un ressalt i trobem la R2 en al peu d'un gendarme.

Tercer llarg, sortim a l'esquerra des-grimpem fins a una canal i pugem per un esperó fins a la R3. Llarg curt.

Quart llarg, pugem per placa fins un díedre on trobem uns passatges atlètics, seguim per un esperó fins a la R4.

Cinquè llarg, per placa primer en tendència a la dreta i després a l'esquerra fins a la R5.

Grimpada fàcil fins el cim.