divendres, 10 de març del 2017

PIC DE SERRERA 2913m amb esquís.

9/03/17. El pic de Serrera és un dels més alts d’Andorra, amb una silueta piramidal molt atraient. El Jaume el va proposar, va ser un dit i fet, això si toca matinar.
A les 10 ja estem “focajant” per la pista, què porta al Refugi de Sorteny (guardat) un cop passat el refugi anem per l’esquerra i després d’uns cent metres de desnivell veiem què no anem bé, baixem altre cop a la vall i la seguim en direcció est, problemes dels tracks”. Anem pujant per la vall per la banda dreta vorejant  un ressalt per anar a buscar la pla sud per un pugem. Les prediccions s’ha complet i fa un sol de justícia, anem guanyant altura mica en mica, al final ens posem els grampons per arribar a l’aresta, darrers metres amb pedra. Bufà el vent i ens afanyem a baixar uns metres amb els esquís a l’esquena fins què quedem arrecerats i ens podem preparat.
Els primers metres son força verticals,  però la neu està al punt i és deixa fer bé. A mida què anem baixant la neu va canviant i trobem trams amb neu canviant.
Desnivell uns 1200m. Horari pujada 4h. Descens 1h.
En resum una bona jornada primavaral de Skimo, gaudint de la soletat i les bones vistes.