dimecres, 15 de març del 2017

TOSSA DEL CAP DE SISTARÓ, PUNTA 2776m., amb esquís.

14/03/17.  Anem cap a la vall d’Incles a Andorra sense tenir clar quin cim fer. Hem de deixar el cotxe just a l’entrada de la vall, comencem amb els esquís a l’esquena però trobem la neu a mig kilòmetre, fem una mica més i ens calcem els esquís. Seguim els tres kilòmetres de pista fins el fons on hi ha el càmping (a l’estiu). Comencem la pujada pel bosc fins a prop del Refugi del Siscaró. Seguim la pujada pel la vall i ens hem de posar les ganivetes. Durant la pujada la intenció és anar al Pic del Cap del Port, però quan arribem a l’estany del Siscaró veiem què esta força ventat, així què seguim cap a la Tossa del Cap del Siscaró. El pendent és fort i la neu està bastant dura, mica en mica anem guanyant desnivell fins a la pala final, ens decantem a la dreta al veure una parella què arriba al Cim. Al final resulta ser una punta de 2776m, entre una cosa i un altre ja comença a ser tard i la neu s’està estovant, així què decidim baixar.

La neu encara s’aguantat prou bé i hem fet un bon i llarg descens. Hem fet uns 1.100 metres de desnivell i una distància de15 Km.
Per: Joan Castelltort, Joan Asín.