diumenge, 7 de febrer del 2016

PENYA SEGAT FALCONERA GARRAF

6/02/16. En Xavi no ha escalat mai al Garraf així què avui acabem fent un puja baixa pel penya segat de la Falconera. Quedem amb el Jaume al Garraf , el dia està enlleganyat i sembla què hem encerta en venir cap aquí. Saludem al Luichy i a la Isabel i marxem cap a la paret, avui conjuntament amb el Jaume fem d’amfitrions del Xavi. Comencem per la via Bavaresa V i seguim pel segon llarg de Mendigos del Mar 6a, després sortim per l’esperó final IV+. Fem dos ràpels i ens anem cap l’esperó a tocar del mar i fem la via PISET, un primer llarg V fins a la cova per l’esperó on fem la R1. El segon llarg comença amb uns passos de Ae/A0 i sortim a l’esquerra V per tornar una mica més a dalt a la dreta on muntem la R2, aquest llarg és curt. Sortim a la dreta i seguim la placa V fins a la feixa on anem a busar el passamà a la dreta i amb un ràpel tornem a estar a peu de paret. En Jaume ens deixa i seguim ara per la via Gaudi un primer llarg de díedre V/V+ fins la R1 en un gran arbre. El segon llarg comença amb un pas de col·locació V i després d’uns metres s’ajeu fins a la R2, aquí trobem gran aglomeració de cordades, anem cap a l’esquerra fent un canvi de reunió i fem el darrer llarg de la via La Dama de Piedra, una placa de 6a molt bona. Aquest darrer descens el fem grimpant fins el cim i seguint l’aresta Est què ens deixa a l’aparcament. Les vies estant equipades però millor portar friends per a reforçar alguna assegurança oxidada o per completar algun passatge.

Per: Jaume Galban, Xavier Samsó i Joan Asín.

Quin intensiu al Port de Garraf! potser li hauré de donar una segona oportunitat a la zona...

Jaume la què vas fer no és precisament la més maca, la de la Bavaresa tal com la vam fer nosaltres és molt recomanable, la de l'esperó Via Piset també és bona.