dijous, 25 d’agost del 2016

CANIGÓ 2784m. Via AMOUR

4/08/16. Al Canigó, cim emblemàtic, a la vessant est s’han obert alguna via equipada amb parabolts. Avui amb el Jaume ens hi arribem per fer la via Amour. Sortim aviat de Font Romeu direcció a Prades de Conflenc, un cop passat trobem el trencall què porta a els Massos, seguim per la pista de 21 Km què porta al refugi de Cortalets,  en trams en força mal estat, millor anar amb un cotxe alt, i què és fa força pesada. Anàvem al darrera de dos cotxes molt lents i hem estat una hora i mitja ven bé. Del Refugi ja veiem els cims del Barbet i del Canigó al fons de la vall, del refugi surt un camí què puja per l’esquerra de la vall, però nosaltres hem tirat pel dret pujant per la banda dreta pujant entre mig de bloc, fins què hem trobat el camí quasi al final. Un cop a la base del Barbet i del Canigó, hem d’anar a buscar el corredor què puja a la Bretxa Durier què separa els cims del Barbet i el Canigó. La via comença just quan el corredor s’estreny després del con, fita a l’inici, preveure 1:30h.
ressenya,  Camptocamp.org
La via està totalment equipada amb parabolts, si volem arribar al cim del Canigó per la creta portar algun friend.

Ll 1. Per díedre, IV, 30m
Ll 2. Hi ha dues opcions, nosaltres anem per l’esquerra de la reunió amb un passatge de V+ per accedir a la placa per on anirem navegant seguint els parabolts,V amb un ressalt V+. Hi ha un altre opció sortint directament de la R1 de 6a+. 40m.
Ll 3. Aquest llarg va buscant el terreny més vertical i amb més continuïtat. Sortim a la dreta i pugem directament per la placa-esperó fins a una canal, seguim pel ressalt de la dreta què ens deixa a una placa més ajaguda què porta a la R3. V-, 45m.
Ll 4. Llarg de tràmit comença per una canal- díedre per seguir per una aresta tot cercant la continuïtat, la R4 està a l’esquerra. 50m.
Ll 5. Bon llarg vertical i atlètic, V/V+, 40m.
Ll 6. Per placa de IV-. 40m.

De la R6 podem rapelar la via, anar a l’esquerra el camí de pujada al Canigó per la xemeneia o seguir per la cresta què és el què hem fet nosaltres. Ens a resultat més entretinguda del què semblava.

Primera ascensió: 2013
Per:Thierry Brunet, Pierre Drouilhet, Thomas Dulac, Dominique Sauvage.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts de 12.
Material: 12 cintes exprés, algun friend si seguim per l’aresta fins el cim.
Dificultat: V+, obligada V/A0.
Descens: Per la via normal del Canigó 1:30h.

En resum una via Love Climb de Pirineu. Recomanable.

Per: Jaume Galban i Joan Asín.

primer llaarg
inici segon llarg
en plena placa del segon llarg
a veure per on segueix?
per on més tira
agradable placa sisè llarg
seguim per l'aresta
aresta

Se'm fa la boca aigua veient la vostra ascensió. A veure si l'any vinent puc. Ara a l'octubre torno a passar pel taller

Ei Mingo, ànims, aquesta és molt recomanable a veure si la pots fer el proper estiu.

Manel&Ita ha dit...

una bona ascensió, Felicitats!!! La deixem amb les pendents per anar-hi ben aviat.

Bona línia Joan, gràcies per la informació, elegant manera d'assolir la Pica del Canigó.

Manel&Ita, Jaume molt recamanable una bona opció per pujar el Canigó escalant.