dijous, 18 de juny del 2020

TOSSAL RODÓ. Via ESPARRAGUERA.

17/06/20. Avui ens deixem portar pel Josep què ens farà d’amfitrió al Tossal Rodo, jo vaig fer una via ja fa bastants any i recordava una roca peculiar. La proposta és la via Esparraguera, la clàssica de zona sembla. Aquesta zona sembla la veiem a la dreta pujant per la C-17 pujant cap a Montserrat a mà dreta. Abans de passar pel viaducte agafem un trencall a la dreta “La Puda”, un antic balneari d’aigües sulfuroses, ara amb runes. La pista te algun tram malmès per canalons d’aigua, millor anar amb un cotxe alt. Nosaltres hem anat per la pista de dalt fins a un gran bloc on hem aparcat, després per un camí anem a buscar un altre transversal per sota la paret fins a una casa. En aquest punt surt un camí què ens porta al peu de via, quatre barres pintades.
El Tossal Rodo té un conglomerat peculiar, on cal vigilar (escames i còdols petits a controlar). La zona té un aire de “secretivo” i les vies obertes son exigents.
La Masia de Can Tobella i les cases estan habitades, millor fer l’aproximació per la pista de dalt.

Nosaltres hem fet la via en 5 llargs de corda. Dos llargs de corda ens deixen sota d’uns sostres. Un altre curt flanqueja un desplom fins el peu d’una estreta xemeneia per on fem un altre llarg, nosaltres l’hem partit en dos. La xemeneia és molt estreta i a trams “expo”, dura i exigent. Ha costat trobar la manera d’arrancar i la continuació a trams, déu n’hi do amb la xemeneia, feia temps què no feia una xemeneia així.

Per: Isabel Notivoli, Josep Estruch, Joan Asín.
RESSENYA

aproximació

Primera ascensió: 1972
Per: Eleuteri Navarro, Santos López.
Equipament: Parabolts, algun burí vell.
Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins el #3.
Dificultat: 6a/Ae.
Roca: Conglomerat.
Orientació: Sud.
Descens: En  2 ràpels per la via

Primer llarg, inici amb uns passatges d’Ae i després lliure sortint a la dreta i tornant a l’esquerra fins a un terrassa on trobem la R1.

Segon llarg, sortim a l’esquerra per una placa díedre i anem a l’esquerra per una grada i pugem per un díedre fins a sota d’un sostre, trobem la R2 a la dreta.

Tercer llarg, flanqueig a la dreta en Ae/A0 i sortim per un díedre fins a la R3, a la dreta.

Quart llarg, xemeneia estreta, dura iexigent amb algun tram expo. Hem fet una R intermitja (burí, parabolt, Totem vermell en un forat) als 30m.

cinquè llarg per nosaltres

rapel

Petrus ha dit...

Felicitats per la via! Es veu ben exigent!
Sempre m'he mirat aquest roc, però mai no havia trobat informació. Gràcies per piar-la!