dimarts, 3 de novembre del 2020

ROC DE RUMBAU. Via PILIÉ FUSTÉ.

2/11/20. El Koki Gassiot m'envia la ressenya d'una nova via què han obert amb el Jordi Quera al Roc de Rumbau. Com som tafaners i ens agrada  coneix-a nous llocs, doncs dit i fet, amb el Juan Carlos anem a tastar aquesta proposta.

La via va per la zona de l'esquerra molt a prop de l'Hostal Boix de Peramola. En aquesta zona és la primera via què és obre. Trobarem roca de conglomerat de textura fràgil què ens demana un plus de neguit/atenció, trobarem trams herbosos, tots els llargs tenen la seva dosis d'aventura. La via està totalment equipada amb parabolts, pitons i algun espit, els pitons casolans tenen bagues, amb el temps poden caducar....La via encara està tendra, s'ha sanejat just per passar-hi. És la típica via què si és fa i és saneja amb el pas de cordades pot millorar, de moment bona via d'aventura per escaladors tot terreny.

Per: Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.

Ressenya original blog Eskkalades

Primera ascensió: 18/10/2020.
Per: Jordi Quera, Koki Gassiot.
Equipament: Totalment equipada, amb parabolts, pitons, espits.
Material: 16 cintes exprés, algun friend opcional, nosaltres només hem posat un Totem vermell al segon llarg, estrep.
Roca: Conglomerat a controlar.
Dificultat: V+/A1, és pot forçar algun passatge però la roca de moment no acompanya.
Informació: Bloc eskkalades d'en Koki Gassiot.

Aproximació: Aparquem l'Hostal del Boix  a Peramola i seguim la pista del Castell-llebre, 400m, agafem una pista què puja a l'esquerra fins què desapareix. Ara per un corriol fitat seguim fins què dues fites ens marquen una entrada a l'esquerra, peu de via a 40m. 30 minuts.

Descens: Del cim seguim l'aresta pujant fins el Mirador del Roc del Rumbau. Seguim una pista fins un trencall on seguim  la pista a l'esquerra. Seguim la pista primer en baixada fins un coll, la pista puja i ens porta fins el coll de Sant Honorat on un cartell ens indica un corriol/camí a l'esquerra què ens porta a l'hostal del Boix. 1hora.

Primer llarg, pugem un ressalt on ja tastarem el tarannà de roca de seguida sortim a una zona herbosa, la seguim fins a uns arbres i anem a l'esquerra on trobem la R1 a sota d'un gran bloc.

Segon llarg, inici contundent,  passatge desplomat a l'esquerra de la reunió amb sortida expo fins a la primera assegurança, (suposo què fent un pas d'estrep a la R, pot ser més suau ?). Seguim per la placa i després flanquegem a l'esquerra fins a la R2. Comentari de Jordi Quera "La sortida de la R1 és més divertida i menys expo si superes el desplóm des del bloc de davant."

Tercer llarg, sortim directament per placa vertical V+/A1, quan per verticalitat sortim a una placa més ajaguda què seguim fins a la R3, entrada per terreny delicat.

Quart llarg, seguim  navegant per una placa  fins què desapareix , seguim per per díedre i canal per anar a l'esquerra per terreny herbós fins a la R4. D'aquí és pot baixar en 4 ràpels.

Cinquè llarg, segueix un marcat díedre sortint a l'esquerra per placa, R5 sota d'un sostre. Bon llarg.

Sisè llarg, sortim a la dreta en flanqueig si pugem per un slab anant a la caça del parabolt, seguim per un esperó (roca delicada) i a la sortida seguim a  l'esquerra fins a la R6.

Setè llarg, canvi de reunió, sortim a l'esquerra desgrimpant uns metres i entrem en una zona boscosa per on pugem no sense barallar-se amb la vegetació fins a la R7, incòmoda.

Vuitè llarg, sortim per una placa/esperó amb incrustacions de còdols, el seguim fins a un passatge en díedre/xemeneia abans d'entrar a la R8.

Novè llarg, curt, sortim per una canal i pugem a sobre d'un bloc on accedim a l'esperó què ens porta al cim i  R9. A la ressenya comenten què hi ha un pitó nosaltres no l'hem trobat?.

En resum, via d'aventura per a escaladors tot terreny.

navegant pel segon llarg

flanqueig inici sisè llarg i arribant a la R6

vuitè llarg

díedre/xemeneia vuitè llarg

arribant al cim R9

Contribuïnt a netejar la via, ja m'agrada!
T'has buscat un bon company, records als dos.

Si Jaume una mica de neteja. Ara feia temps què coincidíem amb el Juan Carlos

Ricard Rofes ha dit...

Avui hem repetit aquesta via. Hem trobat material a la darrera tirada. Si algú em diu que podria ser i es seu, li retornaria molt gustós.