dimarts, 16 de març del 2021

EL FARAÓ. Via ANGLADA-GUILLAMÓN.

16/03/21. El Faraó és una de les Agulles emblemàtiques de Montserrat Sud, ben visible, però amb una llarga aproximació. Una bona opció és començar per la via Temple del sol, al Faraonet i seguir per l'Anglada-Guillamón del Faraó. Com hem pujat tranquil·lament i la via Temple del sol, ja està feta, anem directes a l'Anglada-Guillamón.

La via Anglada-Guillamón és una de les imprescindibles, quatre llargs amb essència Montserratina, equipament envellit i escàs a les plaques del primer i tercer llarg on cal navegar concentrat. Nosaltres portàvem pitons però no els hem utilitzat, podem passar amb un joc de Totems i anirà bé semàfor d'aliens, bàsicament pel segon llarg.

Una via imprescindible.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.

Primera ascensió: 1960
Per: Josep Manel Anglada, Francesc Guillamón.
Equipament: Burins, 1 pitó i algun parabolt, espit.
Material: 12 cintes exprés, 3plaquetes recuperables, joc de Totems fins taronja, algun alien, bagues per savines. Estrep/s.
Dificultat: V/A2.
Orientació: sud.
Roca: Conglomerat.

Aproximació: De la Vinya nova, agafem la pista cap a Can Jorba. Seguim  i pugem per la Coma d'en Pastor, marques grogues, fins el camí tranversal. Anem a la dreta direcció a Faraó, quan estem a la vertical del Faraonet, dues fites, si anem a fer primer la via Temple del sol, pujarem per un corriol a l'esquerra. Si anem directes a l'Anglada Guillamón, seguim uns metres més i pugem per un corriol cap el Faraó, a mitja pujada haurem d'anar a l'esquerra, nosaltres hem fet dos llargs fàcils fins a peu de via.

Descens: Del cim fem un ràpel 25m per la vessant est fins una reprisa, anem a l'esquerra i baixem per una aresta desgrimpant o ràpel fins el coll de la canal est per on baixem a buscar el camí de l'aproximació.

Primer llarg, de placa què és va posant vertical, trobem una R i seguim en tendència a la dreta a buscar una llastra abans d'entrar a la R1.

Segon llarg, flanqueig a la dreta i pugem amb Ae/A2, cal posar-hi friends. Un cop superat l'artificial seguim pel díedre fins  a la R2.

Tercer llarg, flanqueig a la dret fis a dos burins, d'aquest punt pugem directament per la placa, anirem navegant en tendència a l'esquerra, només trobarem un espit fins a la R3.

Quart llarg, més fàcil, sortim per un díedre  fins el cim.

Enhorabona ! com prova deixar el confinament oi?