dimecres, 31 de març del 2021

SERRA DE QUERALT. Via MARTÍ ARAN.

31/03/21. Anem a fer la darrera via oberta a la Serra de Queralt. La via va a la dreta de la via Mossèn Tronxo, ben trobada al mig d'un caos herbós i de ressalts, déu n'hi do la feinada. La via té quatre llargs de corda, el primer per un esperó què és fa curt. El segon cerca el pas per una franja herbosa, després del tercer pont de roca seguim recta per un esperó fins anar a la dreta per una feixa. El tercer llarg té dues opcions nosaltres pugem per la placa desplomada (1 parabolt) V+ obligat, amb un pas d'Ae suposo què pot quedar en V, un cop superat seguim per una aresta fàcil fins a la R3. El quart llarg és el més mantingut, sortim a l'esquerra i passem a la dreta a buscar un esperó per on pugem fins a la R4. De la R4 pugem uns metres fins a trobar el camí al Santuari de Queralt, per on podem baixa o pujar i fer un altre via, nosaltres anem a fer la via Queraltina.

Per: Felip Linares, Joan Asín

Primera ascensió: 15/11/2020
Per: Joan Casòliva, Moi Aran.
Equipament: Semi equipada amb espits/parabolts, ponts de roca i 1 pitó.
Material: 10 cintes exprés, joc de friends fins #2.
Orientació: sud
Roca: Conglomerat /Calcari.
Dificultat: V+. Obligat  V/Ae.
Informació: Bloc Muntanyenc

Aproximació: És la mateixa què per la via Mossèn Tronxo, des de Fumanya, seguim el camí del Serrat de  Fullaracs, fins a trobar un camí a la dreta el seguim i en un punt on surt un camí a la dreta, hem de seguir per l'esquerra què ens porta a una tartera. Al final trobem la via Mossèn Tronxo o un corriol a la dreta ens porta a peu de via.

Descens: De la R4 pugem uns metres fins a trobar el camí de Fumaya al Monestir de Queralt.

Joan, me n'alegro que no us hagi desagradat. El terreny és el què és, però ens feia gràcia anar a buscar l'esperó final. Tot ha estat culpa del confinament municipal!!