dijous, 3 de juny del 2021

PARET DE ZARATHRUSTA.Via CAIPIRINHA.

2/06/21. Rescatem una via de les pendents i com toca buscar vies a l'ombra al matí, anem a la via Capirinha a la Paret de Zarathrusta (ombra fins les 12/13h). La via té cinc llargs de corda amb una grimpada (amb cable) per arribar a la R0. Via variada, totalment equipada amb dos trams d'Ae, plaques amb bones preses i quart llarg més difícil i mantingut. Avui hem fet dues cordades feia dies què no coincidíem el Juan Carlos,Felip i Joan anirem primer i després ens seguiran la Isabel i el Josep. La via és ràpida de fer i l'ombra ens ha acompanyat fins al darrer llarg.

Per: Isabel Notivoli, Josep Estruch, Juan Carlos Sánchez, Felip Linares, Joan Asín.

Primera ascensió per: Pablo Vázquez, Joan García, Xavi Vallès.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 16 cintes exprés, estrep, semàfor d'aliens.
Roca: Calcària
Orientació: oest.
Dificultat: 6a+/Ae. obligada V+/A1.

Aproximació: Aparcament en una esplanada al peu de la paret. Per la dreta agafem un carriol què puja flanquejant la paret, seguim fins a trobar un cable què ens porta a la R0. 20/30 minuts.

Descens: Segons la guia diu anar a buscar una canal a l'esquerra. Nosaltres portàvem una ressenya què baixava per la dreta. Del final de la via pugem fins el cim i seguim la carena cap a l'est, per corriols. Arribats al final veiem una torre elèctrica i abans d'arribar-hi una fita ens marca una baixada per una canal què ens porta a un coll, seguim fites fins què podem anar a buscar el peu de paret a trobar el camí de pujada. També podem baixar directament a la carretera. Aquesta segona opció és més llarga, 1 hora llarga.

Pugem per una canal fins a la R0. Primer per placa fins a un desplom on en flanqueig a la dreta arribem a la R1.
Segon llarg, sortim en Ae per un desplom i seguim per placa/díedre vertical (bones preses), fins què s'ajeu i entrem a una canal on una corda ens porta a la R2.
Tercer llarg, sortim a la dreta per un desplom amb bones preses i després per placa fins a la R3.
Quart llarg, és el més difícil i mantingut, comença per placa mantinguda amb un passatge llarg per arribar a un tram en Ae (3 passos), seguim i trobem un passatge on torna a allargar passatge vertical i atlètic, (possible pas d'A1 d'alien hem llegit) el Juan Carlos ho ha fet en lliure, després festival de franges amb bona presa fins el darrer pas abans de la R4, amb un passatge difícil (A0) per entrar-hi.
Cinquè llarg, la textura de la roca canvia a més roma sortim en tendència a l'esquerra i trobem dos ressalt assegurats amb un parabolt cada un. R5 a muntar en un arbre.

Via recomanable.

Felicitats! bona colla us heu aplegat. A Zaratrustra només he fet la Mar de Núvols i la Txubascos bascos, haurem de venir a tastar aquesta, gràcies per la info.

Una bona opció per aquesta època, amb ombra al matí.