dimarts, 22 de febrer del 2022

Via "OCÉANO ROMANS". PALA ALTA. MONT-ROIG.

21/02/22.  Anem al Mont-Roig a la darrera via oberta a la Pala Alta, una via que tira pel dret pel mig dels desploms tot cercant el camí. La via te sis llargs de corda curts, però millor fer totes les reunions per evitar fregament de les cordes. La via està força equipada amb parabolts, però no confondre cal escalar però. Podem afegir flotants, al darrer llarg tenim un allunyament important obligat. Una via entretinguda i exigent que cal anar digerint "piano, piano".

Tot i estar a l'hivern avui hem tingut un dia de primavera.

Una via curta, intensa que no et deixa indiferent.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 25/03/2019.
Per: Joan Ninot, Miquel Romans.
Orientació: sud
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 14 cintes exprés, joc complert de Tòtems, estrep.
Dificultat: 6c+. Obligat V+/Ae/A1.
Informació: la Gall

Accés: De Balaguer hem d’anar a Vilanova de la Sal per la LV-9046 des de Gerb. A la sortida del poble hem d’agafar una pista a ma dreta direcció a l’ Ermita de Montalegre. Haurem d’agafar la pista de la dreta què porta al Coll de Porta on aparquem, millor anar amb 4X4 o cotxe alt, sinó cal aparcar abans d’un corba de 180º al peu de les parets, a la vertical de Pelat oest i Pala dels Pelats.

Aproximació: Per la pista fins a la vertical de la via i pujar pel sòcol fins a peu de via, OR picat.

Descens: caminant cap a l’est a buscar la pista a l’alçada del Coll de Porta.

Primer llarg, comencem per un passatge atlètic en díedre i seguim per un esperó vertical per on més tira, podem col·locar algun flotant entre assegurances.
Segon llarg, sortim verticalment per una placa fins a una savina, seguim uns metres i anem en tendència a la dreta per la placa fins a la R2 al peu d'un marcat díedre desplomat.
Tercer llarg, sortim a la dreta per un díedre passatges d'A0  per entrar a un díedre-bavaresa per on pujarem, força equipat amb parabolts, pot anar bé algun friend gran si anem en artificial, guardar un tòtem vermell per l'entrada de la R3, llarg exigent espectacular.
Quart llarg, sortim per la placa a buscar un desplom per on pugem en Ae, passatge se sostre per entrar a la R, sort que hi ha una baga llarga des del darrer parabolt.
Cinquè llarg, en flanqueig a l'esquerra per sota dels desploms, passatge de col·locació per entrar a la R.
Sisè llarg, sortim a l'esquerra i pugem directament fins a una placa on no veiem cap assegurança ? dubtem, trobem un petit pont de roca (l'hem deixat) pas d'estrep i excursió obligada fins el proper parabolt. Trobem un altre ressalt i ja per terreny més amable arribem al cim.