divendres, 4 de febrer del 2022

Via LUCERO DEL ALBA. ROCA ALTA. VILANOVA DE MEIA.

3/02/22. Avui hem quedat una colla per anar a la Roca Alta (Vilanova de Meia), l'Agustí, Alfons i Ramir van al Díedre Blau i amb el Remi anirem a la Via Lucero del Alba a tocar del Díedre Blau. Aprofitant la ben entesa s'han posat un parabolt a la R2 ,R3 i cim del Díedre Blau, el burins estan al límit i al cim no hi havia res (moltes gràcies amics Agustí, Alfons, Ramir).

La via Lucero del Alba, és una via totalment equipada amb parabolts, de caire esportiu amb un itinerari que va cercant per a on més tira...la dificultat màxima és de 7a en lliure. Si no fem aquest grau la podrem fer en V+/A1 o 6a/Ae.

Hem gaudit d'un dia de primavera i de dues vies curtes però intenses i bona companyia.

Via Díedre Blau: Agustí Pallares, Alfons Esterlich, Ramir Aparisi.

Via Lucero del Alba: Remi Brescó, Joan Asín.

Primera ascensió: 2016

Per: A. Caballero, S. Mellado, P. Serrano.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts de 10 als llargs  i 12 a les reunions.

Material: 15 cintes exprés. Si anem justos de grau, estrep, semàfor aliens, 1 ungla (ganxo).

Dificultat: 7a. Obligat 6a/Ae/A1.

Orientació: est.

Aproximació: De Vilanova de Meià anem cap a la Roca dels Arcs, abans d’arribar agafem una pista a mà esquerra que porta a l’ermita de Meià. La seguim deixem un trencall a la dreta, passada una casa en runes, trobem un trencall a mà dreta què agafem, la seguim fins a un replà on deixem el cotxe, el darrer tram està malmès sinó anem amb 4x4 l'haurem de deixar abans. Pugem per un camí fitat què ens porta fins el peu de la paret i la  flanquegem cap a la dreta fins a trobar el peu de les via. 1 hora.

Descens: Del cim, baixarem caminant,  seguint la carena cap a l'oest, a buscar el coll que ens retorna a la base de la paret (Roca Alta) i el cotxe. 1 hora.

Primer llarg, comença amb passatge atlètic i seguim directament pels desploms de parabolt a parabolt, falta una plaqueta, el tram final per verticalitat. R1, 30m.

Segon llarg, sortim a l'esquerra a busca el Díedre blau per on pugem uns metres i passem a la dreta a buscar l'esperó per on puja, el seguim fins a la R2, 25m.

Tercer llarg, sortim a la dreta i pugem per una placa  fins a un sostret, superar aquest pas a costat en el nostre cas hem fet un pas d'ungla (ganxo), superat aquest passatge seguim per uns passatges vertical per agafar un desplom un cop superat pugem uns metres i flanquegem a la dreta a busca la R3, 35m.

Quart llarg, pugem a busca la placa que seguim en tendència a la dreta, fem un passatge d'A0. R4, 20m.

treballant el pas de ganxo a l'entrada del Díedre Blau

primer llarg Lucero del Alba

segon llarg tram comú al Díedre Blau

arriabant a la R3

Ramir arribant al cim del Díedre Blau

l'Alfons

l'Agustí

Bona colla us vau aplegar, La Lucero del Alba me la vaig estar mirant quan vam repetir el Diedre Blau.