dilluns, 31 de gener del 2022

Via PERAMOLAMOLA. SERRA DE LES CANALS.

31/01/22. A la Serra de les Canals hi ha una nova proposta del Koki Gassiot i el Jordi Quera, avui hi anem amb la Isabel i el Xavier, haurem fet la segona ascensió, suposem.

La via té vuit llargs de corda, els tres primers  ajaguts i trams amb herba, son de transició per arribar a la part superior, on trobem cinc llargs de cordes verticals i mantinguts amb escalada mixta d'Ae/A1/V-V+.  La roca és crostosa sense sanejar, així què l'escalada va acompanyada amb sensació d'angúnia....

La via ens ha semblat d'aventura per a escaladors tot terreny....

Vist el tarannà de la via hem decidit baixar, seguint l'aresta fins el cim de la Serra de les Canals (creu) i baixar per la ferrada fins a  la carretera. És pot baixar en ràpel per la via.

Per: Isabel Notivoli, Xavier Samsó, Joan Asín.

Primera ascensió: 16/01/2022.

Per: Koki Gassiot, Jordi Quera.

Equipament: Pràcticament equipada amb parabolts de 10 i 8 i alguns pitons.

Material: 15 cintes exprés, totems groc, lila, verd, vermell o similars, bagues per savines, estreps.

Dificultat: V+/Ae/A1.

Orientació: Sud

Roca: Conglomerat. Pràcticament equipada amb parabolts de 10 i 8 i alguns pitons

Informació: bloc eskkalades (Koki Gassiot)

Aproximació:  bloc eskkalades (Koki Gassiot)

"Sortim d’Oliana direcció Andorra per la C-14, passats 600m, a la dreta direcció l’Ermita de Sant Andreu del Castell, 500m després, a la dreta de nou, pista asfaltada (direcció El Portell i aparcament de la via ferrada de la Serra de les Canals). Només 100m després una pista de terra a l’esquerre (podem aparcar) porta al dipòsit d’aigua d’Oliana on podem pujar còmodament en 4×4; si no a peu uns 500m. Des del dipòsit d’aigües seguir pista en mal estat fins al final (3’) i agafar camí que de Sant Andreu del Castell va fins al Portell durant 5’, a la vertical de la via entrar al bosc (fita) i seguir traces de pas amb algunes fites fins al peu de la paret (15’, es localitza ràpidament per l’enorme sostre que hi ha a l’esquerra de la via, a uns 70m d’alçada del peu de paret). Flanquejar la paret a la dreta fins a la evident collet d’entrada a la via. En total entre 20’ i 30’."

Descens: És pot baixar per la via amb ràpel, però millor baixar caminant, seguim l'aèria aresta de la Serra de les Canals direcció a l cim (creu), abans d'arribar trobem un desplom equipat amb una corda per a superar-lo. Un cop a la creu baixem per la ferrada fins a la carretera. Cal preveure una hora i mitja, més o menys.

Primer llarg, placa ajaguda amb un ressalt equipat amb dos parabolts (V). R1, 60m, 1parabolt.

Segon llarg, sortim a la dreta i pugem per una canal-díedre brut , alternant el díedre amb l'esperó de la dreta. R2, 60m, 2 parabolts.

Tercer llarg, caminant obrint-se pas entre l'herba. R3 40m, muntar R en un arbre.

Quart llarg, passatge de placa per seguir uns passos d'A0 i seguir per placa en lliure fins un desplom on flanquegem a la dreta a buscar la R4 20m, 2 parabolts. Roca crostrosa.

Cinquè llarg, sortim a la dreta i seguim en Ae/A1 fins a sortir en lliure per entrar a la R5, 25m, 2 parabolts. Roca crostosa.

Sisè llarg, pugem per una fissura ampla per agafar el primer parabolt i seguim el Ae, haurem d'equipar 2 passatges amb friends i seguim en Ae fins a l'entrada a la reunió, passatges de V. R6 25m, 2 parabolts. Roca crostosa.

Setè llarg, seguim per placa (V,V+) amb roca crostosa, seguint  assegurances, que ens porta a una cova, sortim a l'esquerra a buscar la placa on fem uns passatges d'Ae per entrar a la R7 (penjada), 35m, 2 parabolt. Roca crostrosa.

Vuitè llarg, la placa perd verticalitat i podem escalar en lliure fins a un ressalt  (Ae), en tendència a l'esquerra, seguim altre cop en lliure fins el cim, R8 a la dreta, 25m,  2 parabolts. Roca crostosa.

Els parabolts d'Ae son de 8mm i plaqueta petita.

setè llarg

penjada R7

vuitè llarg

arribant al cim

aresta fins el cim (creu)

Enhorabona per la repetició i l'excursió ! quan parles d'Ae/A1 l'A1 és a equipar entenc...