dimarts, 31 de maig del 2022

Via CAPRICORNIO. FORRONIAS. PANTICOSA.

31/05/22. Comencem una estada de quatre dies per la Vall de Tena. Matí de viatge fins a Panticosa. Anem a la via Capricornio, una de les clàssiques de la Paret de Forronias. Aparquem a peu de paret amb una aproximació de 10 minuts. La via té quatre llargs de corda, tots mantinguts amb els seus passatge. La via està semi-equipada i cal portar un joc de Totems complert o similars. De la R4 podem baixar rapelant o sortir caminant com hem fet nosaltres.

Una via curta, intensa que no et deixa indiferent. Un bon començament de "festa".

Per: Remi Brescó, Alfons Esterlich, Joan Asín.

Primera ascensió: ?
Per: Julio Armesto, Enrique Villasur, José i Antonio Tobar.
Equipament: Semi-equipada amb parabolts.
Material: 12 cintes exprés, joc de Totems complert o similar.
Dificultat:  6a (V+/A0).
Roca: calcari.
Orientació: sud.

Aproximació: Passat el poble de Panticosa, direcció al Balneari de Panticosa, enseguida trobem la paret, aparquem una mica abans de la Paret. Creuem la carretera i trobem un camí què ens porta al peu de la paret. Nom al peu de via.

Descens: És pot rapelar per la via o baixar caminant. En aquest cas, de la R4 fem un altre llarg per terreny herbós amb ressalts de roca. Seguim pujant fins el cim de la paret i seguim fites, alguna corda fixa i un ràpel de 30m.

Primer llarg, per placa fissurada el primer tram (R opcional) segueix per un esperó fins a la R1.

Segon llarg, sortim per una placa fins el peu d'un sostre, passatges atlètics  i seguim fins a la R2.

Tercer llarg, segueix una mena de díedre  amb un tram de xemeneia, polida, un cop superada uns metres més fins a la R3.

Quart llarg, sortim per una placa on només hem posat un totem groc a l'inici, delicat fins el peu d'un díedre desplomat, amb un parabolt, la fissura admet tot el que li posis, la part superior està polida. Seguim uns metres i trobem uns passatges atlètics entre blocs, dos parabolts. Llarg mantingut i exigent.