dimarts, 5 de juliol del 2022

Via MAGIC CIRCUS. CAMBRE D'AZE.

4/06/22. Avui quedem amb el Remi i el Lluís per anar a Cambre d'Aze. Quan arribem ens trobem un núvol sospitós que a mitja pujada a deixat anar gotes ? ens arribem a peu de via. Per sort el sol ha guanyat la partida i hem pogut fer la via.
La via "Magic Circus", es una via exigent totalment equipada amb un itinerari ben trobat, amb passatges atlètics i de placa on cal anar trobant el passatge. La via està totalment equipada. La dificultat és de 6b+ a la placa d'entrada de la R4, però la dificultat obliga és de V+/A0 o amb algun pas d'Ae. El tercer llarg és el més mantingut.
Hem  gaudit d'una bona jornada.
Via: Recomanable.
Per: Remi Brescó, Lluís Parcerisa, Joan Asín
Foto Josep Estruch

ressenya aperturistes

Primera ascensió: agost 2018.
Per: Alain Place, Jean-Claude Montagné, B. Brutus, M. Guiloud.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts i algun pitó.
Material: 16 cintes exprés 19 si xapem tot al tercer llarg, algun friend petit-mitja i estrep opcional.
Dificultat: 6b+. Obligat V+/A0-Ae.
Roca: Granit
Orientació: est.

Aproximació: Cal arribar al Pla de Cambre d’Aze (part superior de les pistes d’esquí), nosaltres hem pujat per les pistes de Sant Pere dels Forcats, per la Cabanassa, abans d’arribar a l’estació d’esquí, agafem un trencall a la dreta cartell indicador. Pugem per la pista, millor un cotxe alt o 4x4, fins el Pla. També podem accedir per l’estació d’esqui d’Eina. Del Pla hem de pujar per la pista d’esquí “Petite Fontaine” fins el final d’on surt un camí, direcció al circ de Cambre d’Aze. A uns 100m agafem un camí sinuós a la dreta què ens porta a la dreta del circ (sentit pujada), anirem trobant fites, primer pel bosc i després per tartera fins a peu de via, parabolts visibles. L'inici està a uns 100m més a a dalt de la via "Ascension vers una étoile".1h des del Pla de Cambre d’Aze.

Descens: De la R5 fem un ràpel de 25m a una canal, la flanquegem a la dreta, remuntem uns metres i seguim flanquejant a la dreta fins arribar a la carena on trobem fites que porten a les pistes de l'esatció d'esquí d'Eina. Baixem la primera pista i agafem una segona a la dreta (pista negra) que ens porta al pla de Cambre d'Aze.

Primer llarg, per placa fissurada.
Segon llarg, pugem uns metres i flanquegem a la dreta a buscar una placa que porta a un díedre desplomat per on pugem passatges atlètics, pas d'Ae si anem justos, fins a la R2.
Tercer llarg, és el llarg estrella, sortim en tendència a la dreta a buscar un esperó per on pugem, escalada mantinguda, més exigem al mig. El llarg te 19 assegurances, al primer tram podem saltar-ne alguna.
Quart llarg, sortim per un esperó que ens porta a una placa (6b+ o A0/Ae) abans d'arribar a la R4.
Cinquè llarg, seguim per l'aresta i passem a una placa per on pugem a l'aresta on trobem  la R5 uns metres més enllà.

Bon trio us heu aplegat ! felicitats per la via.