dijous, 12 de gener del 2023

Via LA FESTA DEL PACA. PARET DE L'EXTREM. MONT-ROIG.

11/01/23. Avui amb el Ramir anem de "festa" al Mont-Roig. La Festa del Paca, ens presenta tres llargs i mig de corda, què cal digerir-los "piano,piano".  Un primer llarg per díedre-xemeneia, exigent i mantinguda ens deixa a una feixa. El segon llarg cal anar a buscar-lo uns 15m a la dreta al peu d'un gran bloc, primer tram de placa vertical equipat i un segon més amable a buscar un díedre. El tercer llarg segueix una fissura (intermitent) totalment equipada on trobarem sortides obligades en lliure. El quart llarg més senzill ens deixa al cim. Els llarg son "llargs i mantingut".

Una via curta, intensa què no et deixa indiferent.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: gener 2000.

Per: Jaume Clotet (Paca), L. Vaqué.

Equipament: Espits, pitons, ponts de roca.

Material: 22 cintes exprés, joc de friends fins 2, tascons, estreps.

Dificultat: 6b+ en lliure. obligat V+/A1.

Orientació: sud.

Roca: calcari.

Aproximació: De Camarasa a Sant Llorenç de Montgai, agafem la pista què surt a la dreta, abans d'arribar a la Paret de l'Os. Seguim i agafem el primer trencall a la dreta, forta baixada. La pista segueix la vall , deixem un trencall a la dreta i seguim fins el final de pla pista on aparquem. Indicadors de "Refugi" seguim un camí ben fressat  fins què veiem la Paret de l'Extrem,  deixem el camí (fita) i baixem per un corriol què ens porta a peu de via. 40 minuts.

Descens: Caminant, del cim anem a l'esquerra a buscar el camí què ens retorna a l'aparcament.

Primer llarg, pugem per una placa vertical (2 espits) i anem a la dreta a buscar el díedre-xemeneia per on pugem, entrant i sortint, al final hem d'anar a l'esquerra per placa a buscar un díedre què ens deixa a la R1. Hem deixat dos ponts de roca al tram final.

Canvi de reunió, seguim la feixa a la dreta (caminant) fins el peu d'un gran bloc.

Segon llarg, pugem per una placa vertical equipada V+/A1, i sortim a l'esquerra per terreny més amable, en flanqueig fins un díedre per on pugem fins a la R2.

Tercer llarg, segueix una fissura intermitent totalment equipada amb sortides obligades, podem afegir algun flotant, una "pànic" pot anar bé. Llarg molt mantingut.

Quart llarg, curt de tràmit per arribar al cim sortim a l'esquerra passatge de V i seguim per placa en tendència a l'esquerra fins el cim, trobarem dos espits.

Una bona festa, enhorabona !

paca ha dit...

Moltes gracies per la repe! Si voleu seguir de festa,cap al Peladet!

Ja està feta molt bona també Paca