dijous, 20 de juliol del 2023

Via LA BAUMA DE LES GRALLES. COLL ROIG SUD-OEST. RIPOLLÈS.

19/07/23. Amb la calor cal cercar zones a l'ombra què costa de trobar. Avui anem al Coll Roig sud-oest on hi han varies vies. Triem la via La Bauma de les Gralles què segons la guia (Luichy) és pot convertir en una clàssica. Amb les indicacions de la guia ens ha costat molt trobar l'inici, sort què el Santi Sanz estava treballant en un nou equipament (com no) i a cop de crits ens a indicat. Hem perdut una bona estona en puja-baixa i torna a començar....uff. Hem perdut una bona estona i al final hem pogut fer la via, al sol però...

La via ens ha agradat, llàstima què sigui curta. La via té tres llargs de corda amb un canvi de R al segon recomanable. El primer llarg té una entrada contundent què et posa a lloc, després seguim amb una dificultat de V amb trams tècnics, al darrer llarg cal anar a la dreta a buscar un marcat díedre què ens porta a la R4. Últim llarg també és pot fer seguint l'esperó amb una dificultat de IV. La via està semiequipada i caldrà portar un joc de friends fins C3.

Una bona via Recomanable a combinar amb un altre de la zona.

Per: Felip Linares/Ramir Aparisi-Isabel Notivoli/Joan Asín.

Primera ascensió: 2018

Per:  Santi Sanz, Pep Vila.

Equipament: Parabolts, ponts de roca.

Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins C3.

Dificultat: 6a/6a+. obligat V+/A0.

Orientació: sud oest

Aproximació: Haurem d'anar al Santuari de Montgrony, agafem una pista abans d'entrar-hi que ens porta al Coll Roig, millor amb un cotxe alt ara està en malt estat.  De l'aparcament agafem un corriol cap el nord i anem a l'esquerra pel bosc. Quan arribem a una tartera seguim uns metres i agafem un corriol a la dreta (Fita) pugem i agafem un altre corriol a l'esquerra què ens porta a un tram equipat amb graons i corda fixa, seguim fins a veure un altre tram equipat amb graons, en aquest punt hem d'anar a la dreta a buscar la paret parabolt amb anella a peu de via.

Descens: en tres ràpels amb, primer 25m fins a la R3, segon 30m fins a la R2, canvi de reunió a buscar la R1, tercer 40m a peu de via.

Primer llarg, sortim a la dreta per placa desplomada a buscar una fissura per on pugem, tram exigent i atlètic on podem posar algun friend a la fissura, trobarem 4 parabolts, 6a/6a+ (V+/A0), sortim a una gran placa amb canaleres on trobarem tres ponts de roca, escalada mantinguda en V- a navegar.

Segon llarg, canvi de reunió (recomanable), pugem per una placa i anem a la dreta, fàcil a buscar el peu d'un esperó R d'un parabolt a reforçar.

Tercer llarg, seguim integrament l'esperó on només trobarem 2 ponts de roca, dificultat mantinguda de V amb algun passatge exigent.

Quart llarg, podem pujar directament per l'esperó en una dificultat de IV o millor anar a la dreta 2 parabolts a buscar un marcat díedre per on pugem en escalada tècnica i mantinguda V, podem posar un pont roca.

Tots el llargs son bons, de ben segur serà una clàssica.