dimarts, 4 de juliol del 2023

Via MIRALL CORCAT. PELADET ORIENTAL. RÚBIES.

3/07/23. Rúbies és un racó què destil·la tranquil·litat, avui amb el Ramir anem a fer la darrera via oberta al Peladet Oriental. Aquesta via va entre les vies Cita a Cegues i Dos birres i unes braves. La via té cinc llargs de corda on no és regala res i cal escalar i autoprotegir-se en trams, els trams més difícils estan assegurats, tret del flanqueig del quart llarg on s'ha de donar la talla. Alguns parabolts estan lluny , estrep i algun allargo pot anar bé. La via està semi equipada i passarem amb un joc de Totems, del negre al taronja, si repetim algun petit pot anar bé.

Una bona via curta, intensa què no et deixa indiferent.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 1/10/2022.

Per: Rosa Estalella, Jordi Besora.

Equipament: parabolts, pitons.

Material: 15 cintes exprés, joc de Tomtems, del negre al taronja, repetir algun petit mitja pot anar bé, bagues per savines/blocs de roca, estrep i algun allargo per xapatges distants opcional.

Dificultat: 6c. Obligat 6a/Ae.

Orientació: sud-oest, ombra fins les 13h.

Roca: Calcari

Aproximació: Des de Vilanova de Meià  seguim la carretera L-913, què porta a la Roca dels Arcs, a la proximitat de l’Hostal Roig trobem una pista a mà esquerra amb la indicació de Portell Blanca, l’agafem i la seguim fins el final. La pista està en bon estat, als darrers 100m hi ha una forta baixada, millor deixar el cotxe abans si no anem amb 4x4, pot haver-hi problemes a l’hora de pujar. D’on deixem el cotxe anem a la Portella Blanca i baixem fins a l’alçada de la paret un corriol la ressegueix, la seguim fins a trobar el peu de via fletxa picada i pitó a vista.

També és pot anar per Rúbies.

Descens: Del final de via anem a buscar un corriol què ens porta a la Portella Blanca.

Primer llarg, per fissures a equipar, trobarem 3 ponts de roca, fins a un díedre/bloc on trobem  on ens hem de col·locar per trobar el pas, seguim per una feixa fins a la R1, de la via Cites a Cegues.

Segon llarg, anem a la dreta fins a l'alçada d'un pitó per on entrem a la gran placa, on hem d'anar navegant a buscar les assegurances, al final placa vertical equipada amb 3 parabolts 6b (6a/A0).

Tercer llarg, sortim a la dreta per una placa vertical per on pugem mantingut en el V/V+ fins a un ressalt equipat Ae (6c), sortida atlètica i seguim per l'esperó (6a/Ae), després per placa fins a la R3 en una feixa.

Quart llarg, sortim per un díedre i anem a l'esquerra per tornar a la dreta per seguir per un llarg flanqueig, mantingut en el 6a/V+, a l'inici trobem dos parabolts i després tenim uns 10 metres sense assegurances, amb habilitat igual és pot posar-hi algun friend petit ?, al final trobem dos pitons a peu d'un ressalt què hem de superar (parabolt), seguim fins a la R4.

Cinquè llarg, pugem per placa seguint les assegurances, llarg mantingut de continuïtat, algun pas allarga, 6a (V+/A0).

Felicitats! això apreta de valent; veig que estàs amortitzant l'entreno.