dijous, 14 de setembre del 2023

Via CANDELERA VERTICAL. PARET DE LES PICÒSSIES. RASQUERA.

13/09/23. Ens trobem a la Benzinera de Rasquera amb l'Agustí i el Juli, no tenim clar si anar a Ports o quedar-se a Rasquera, al final ens quedem a Rasquera.

El Juli i l'Agustí van a la Si encara fossis aquí (Chiky) i amb la Isabel i el Ramir anem a la Candelera Vertical, darrera via oberta el passat febrer.

La via té tres llargs de corda, encara està tendra, el dos primers llarg amb una dificultat mantinguda de V i darrer amb una obligada i mantinguda placa. Algun friend-tascó petit-mitja pot anar bé.

Per: Isabel Notivoli, Ramir Aparisi, Joan asín.

Primera ascensió: 4/02/2023

Per:  Antoni Alarcón, Joan Rovira, Jaume Prat.

Equipament: parabolts,  ponts de roca .

Material: 10 cintes exprés, algun friend/tascó, petits-mitjans.

Dificultat: 6a. Obligat V+/A0-Ae

Orientació: sud.

Aproximació: A Rasquera hem d'agafar la carretera al Perelló, uns 200m passat el Km17, en una mena de collet, trobem una pista asfaltada a la dreta la seguim, anirem trobant indicadors hem d'anar direcció Font i Refugi del Teix. La pista te trams asfaltats, de terra i cimentats. Trobarem una tanca per bestiar, cal obrir-la i tancar-la. Seguim fins a trobar un lloc per aparcar. Seguim per la pista i trobem una basa d'incendis, passem per la part de dalt i anem a la dreta on trobem un corriol/camí què ens porta a peu de via en 15 minuts. Trobarem alguna fita.

Descens: En 2 ràpels per la via 35-55m. El primer ràpel és de 60m justos, possible partir en dos.

Primer llarg, per un esperó amb fissures.

Segon llarg, sortim a l'esquerra i pugem per plaques fins a la R2.

Tercer llarg, pugem per un sinuós esperó i anem a la dreta a buscar un díedre què dona pas a una compacta placa, per fer-ho en lliure hem d'anar per la dreta de les assegurances, cal escalar entre assegurances. Si anem justos un estrep i tramposa pot anar bé.