dijous, 14 de setembre del 2023

Via PASTISSETS FARCITS. PARET DE LES PICÒSSIES. RASQUERA.

13/09/23. Després de fer la via Candelera Vertical, anem a fer la via Pastissets Farcits. El Juli i l'Agustí van a la via Fava al Rei.

La via té dues part diferenciades, els dos primers llargs molt bons i al dos següents de tràmit per arribar al punt més alts del contrafort. Una bona opció és fer només els dos primers llargs.

Per: Isabel Notivoli, Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 3/04/2021

Per:  Antoni Alarcón, Joan Rovira.

Equipament: parabolts,  ponts de roca .

Material: 10 cintes exprés, algun friend/tascó.

Dificultat: 6a. Obligat V+/A0-Ae

Orientació: sud.

Aproximació: A Rasquera hem d'agafar la carretera al Perelló, uns 200m passat el Km17, en una mena de collet, trobem una pista asfaltada a la dreta la seguim, anirem trobant indicadors hem d'anar direcció Font i Refugi del Teix. La pista te trams asfaltats, de terra i cimentats. Trobarem una tanca per bestiar, cal obrir-la i tancar-la. Seguim fins a trobar un lloc per aparcar. Seguim per la pista i trobem una basa d'incendis, passem per la part de dalt i anem a la dreta on trobem un corriol/camí què ens porta a peu de via en 15 minuts. Trobarem alguna fita.

Descens: En 2 ràpels per la via de 60m. El primer ràpel és de 60m justos R4-R2, segon ràpel 60 fins a terra per la vertical evitant arbres.

Primer llarg, placa mantinguda d'adherència dificultat mantinguda V-V+, per acabar amb un díedre atlètic amb bones mans però peus dolents.

Segon llarg, anem a l'esquerra a buscar un marcat díedre per on pugem, escalada en díedre atlètica i mantinguda. 6a o V+/A0-Ae.

Tercer llarg, creuem ascendentment una feixa amb ressalts fins a la R3 d'un parabolt, larg amb vegetació.

Quart llarg, per placa en adherència fins a l'aresta què seguim  fins a la R4 al cim del contrafort. Llarg am vegetació.

Nosaltres hem fet els dos darrers llarg seguits, hem sortit uns metres.