dijous, 28 de setembre del 2023

Via EL BALCONET DE CAN BOIX. ROC DE RUMBAU.

27/09/23. Avui havíem quedat per fer una via tranquil·la, però hi hagut un canvi de registre. Anem al Rumbau a fer la darrera via oberta per Remi Brescó i Jordi Quera. La via va a l'esquerra del Roc de Rumbau, vessant oest amb una curat aproximació. La via tot i ser curta demana ser escalada "piano,piano". Roca crostosa amb còdols juganers què van marxant, la via està molt equipada amb parabolts on s'imposa l'escalada combinada, artificial-lliures.
Anem dues cordades, el Ramir i el Felip primer i els seguim amb la Isabel. Al segon llarg la Isabel, amb bon seny, diu què ja en té prou i baixa. Seguim en cordada de tres fins el cim.
Una via de caire d'aventura, curta, intensa què no et deixa indiferent, amb roca crostosa.
Per: Isabel Notivoli, Ramir Aparisi, Felip Linares, Joan Asín.

Primera ascensió: primavera 2023.
Per: Jordi Quera, Remi Brescó.
Equipament: totalment equipada amb parabolts i un pont de roca.
Material: 17 cintes exprés, aliens blau, verd groc, totems lila, verd, estrep.
Dificultat: 6a/Ae. Obligat V+/A1.
Orientació: sud-oest.
Roca: conglomerat a controlar.

Aproximació: Nosaltres hem aparcat just al començament de la pista què va a l'Ermita Castell Llebre, al costat de Can Boix. Voregem Can Boix per la pista asfaltada fins què s'acaba. agafem el camí traçat què segueix el barranc de Font Viva. Un cop passat el Roc de Rumba, trobem un corriol què baixa al torrent, anem uns metres a la dreta i pugem per corriols intermitents i amb intuïció a buscar el peu de paret, trobarem alguna grimpada. 15 minuts.

Descens:  Amb Ràpel per la via. De la R5 fem un primer ràpel fins a la R4 25m. Segon ràpel 50m justos-justos fins a la R2, la R3 també té instal·lació de ràpel si el volem partir. Tercer ràpel 45m fins a terra.

Primer llarg, pugem per la placa on ja veurem el tarannà de la via, seguim en escalada combinada al final flanqueig a la dreta a buscar la R125m. 8 parabolts, hem posat un alien blau i un totem lila.

Segon llarg, sortida amb Ae i seguim per la placa equipada amb sortides en lliure. R2 28m. 9 parabolts.

Tercer llarg, sortim a l'esquerra i pugem per la placa, roca delicada, anem a la dreta i pugem per un díedre, flanqueig a la dreta i seguim per l'esperó fins a la R3, 32m. 9 parabolts.

Quart llarg, gram placa on pugem a cop d'expansió, amb sortides en lliure. R4, 40m. 17 parabolts.

Cinquè llarg, fàcil, un ressalt dona pas a un esperó ajagut què seguim fins a la R5, 25m. 1 pont de roca, 3 parabolts.