dimecres, 8 de maig del 2024

Via 3 POLLETS 3variants 2ºllarg, Via LA GALLINETA. SANTUARI DE CORBERA.

08/05/24. Anem al Santuari de Corbera a fer les darreres vies obertes a la part dreta de la Placa de la Llum. Comencem per la via 3 Pollet fins a la R1 i seguim per la via La Gallineta fins a la R3 (dos llargs de corda), fem dos ràpels de 30-25 millor amb una corda de 60 fins a la R1 de la 3 Pollets. El segon llarg d'aqusrta via té tres opcions pugem primer per la de la dreta fins a la R2. Ràpel (30) fins R1, ara toca la variant del Centre i repetim ràpel fins a la R1. Per acabar seguim per la via 3 Pollets, l'original segueix per un díedre a l'esquerra, fins a la R2, el llarg 3 segueix per una aresta fàcil fins a la R3, un darrrer llargs fàcil per l'aresta ens deixa al cim.

Les vies estant totalment equipades, amb una dificultat de IV, V amb passos de V+ de caire atlètic i de col·locació (no obligats).

Aquest racó s'ha convertit amb el Racó del Jubilat, avui erem quatre o cinc cordades. Hem coincidit amb el Guillem Arias, Esteve i Raimon a la via la Gallineta.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

DADES VIES

Vies totalment equipades, amb 12 cintes exprés.

Dificultat: IV/V amb algun pas de V+.

Orientació: est.

Aproximació. Des de Berga hem d'agafar la carretera cap a Rasos de Peguera, fins el poble d'Espinalbet, (càmping) agafem una pista cap el Santuari de Corbera, abans d'arribar-hi trobem una pista què surt a la dreta, podem deixar el cotxe en aquest punt. Baixem per la pista fins a un prat, a la dreta trobarem fites què ens portem a  una canal a la dreta de la paret, per on baixarem, seguim la base de la paret i anirem trobant les vies, noms pintats.

Tornada: Caminant.

el Guillem Aries al segon llarg La Gallineta

Bona ressenya Joan.
Ja hem començat a treballar en una altra línia.