divendres, 13 de novembre del 2020

SÒCOL DEL MONT-ROIG. Via JOAQUIN SABINA.

12/11/20. Avui ens arribem amb el Juan Carlos al Sòcol del Mont-Roig, per anar a la via Perla Negra, però la boira està baixa i fa fred? esperem una estona, però la cosa no millora gaire, així què optem pel pla B, la via Joaquin Sabina, aprofitant què portem el #6 què ens ha deixat el Josep Estruch (gràices). La via té sis llargs de corda tallada per dues feixes, el tarannà de la via és DO Mormalejo, cal equipar els trams de fissura. A l'inici dels sisé llarg cal posar el #6, en Marc Busquets (Bloc empotrat) comenta en la seva piulada què al lloc on és posa el #6, és pot posar un pont de roca, agafem una baga i la deixem posada, ara el #6 no és imprencisdible però si el portes millor.

Con no podia ser de un altre manera, quan hem arribat al cim el sol ha guanyat la partida i hem baixat amb sol, sort què la temperatura s'ha mantingut suau.

Per: Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.

Primera ascensió: 2009 en solo
Per: Jordi Marmolejo
Equipament: Algun parabolt i ponts de roca.
Material: 12 cintes exprés, frirnds fins #4, el #6 amb l baga què hem deixat és opcional, però si el portes va bé, tascons, bagues per savines. Repetir algun friend mitja-petit pot anar bé.
Dificultat: 6a
Orientació: sud-est.

Aproximació: Evident des de la carretera de Camarasa a Tremp, prenem com a referència l'agulleta del sòcol.

Descens: de la R6 pugem uns metres fins a trobar el camí, què seguim cap a l'oest i baixem, amb alguna des-grimpada, per la primera canal què trobem. Trobarem una instal·lació de ràpel (50m). Podem fer un altre ràpel de 25m o des-grimpar, baixem per la canal seguint fites fins a la carretera.

Primer llarg, per fissura-díedre (dos parabolts) roca polida i escalada exigent fins el segon parabolt, després afluixa una mica, sortim a una feixa i seguim fins el peu de la paret, a la dreta al peu d'un esperó.

Segon llarg, pugem per la placa-esperó bastant equipat amb parabolts i ponts de roca, fins al darrera de l'agulleta del sòcol, podem muntar R en un parabolt i un pont de roca i després flanquejar fins a un coll R dos ponts de roca, o fer-ho seguit.

Tercer llarg, seguim per un marcat esperó amb ressalts, fins arribar al peu d'una paret amb tres fissures, nosaltres seguim per la de la dreta.

Quart llarg, entrada exigent per fissura ampla amb encastament, després en díedre fins a muntar la R4 en un arbre. Canvi de reunió fins el peu d'una fissura díedre amb entrada herbosa.

Cinquè llarg, entreda herbosa i amb terra, avui mullada, seguim per un díedre fissurat on entren tots els friends què vulguem. Sortim a la dreta i trobem una cornisa on ens haurem de barallar amb la vegetació fins a la R5 espit i pont de roca.

Sisè llarg, sortim a la dreta i entrem a l'ampla fissura per on pugem, inici contundent, hem deixat un pont de roca on és posa el #6, seguim per la fissura, dificultat mantinguda, fins què és converteix en xemeneia, terreny més fàcil fins el cim

Felicitats parella ! El Juan Carlos veig que està fí, salutacions.

Si Jaume el Juan Carlos està a tope.