dijous, 15 de setembre del 2022

Via KOYANISKATSI-TARANTEL·LA. ROCA GRIS-LA VINYA NOVA. MONTSERRAT.

15/09/22. Avui ens trobem a Montserrat sense un pla previ,, amb el Juan Carlos i el Ramir. Al final ens decidim per la via Koyaniskatsi què ells no han fet, en el meu cas serà el quart cop.

Aquesta via només té tres llargs de corda i després podem seguir per la via Mickey Mouse o per la Tarantel·la com hem fet aquesta vegada.

Els primers metres la roca està polida i cal anar en compte, després ja millora. el tercer llarg és el més exigent i mantingut, poc equipament. Nosaltres hem seguit per la via Tarantel·la, seguint l'esperó evident i poc equipament, la via Mickey Mouse va uns metres a la dreta equipada amb parabolts.

Per: Juan Carlos Sánchez, Ramir Aparisi, Joan Asín.

Via Koyaniskatsi

Primera ascensió: 2000

Per: Josep Escofet, Jean Charles Peña

Via Tarantel·la

Primera ascensió: 1994

Per: Koki Gassiot, Armand Ballart

Equipament: Parabolts, 1 pitó i algun pont de roca.

Material: 10 cintes exprés, joc de friends fins C2 o C3.

Roca: Conglomerat

Orientació: sud-oest

Aproximació: De la Vinya nova hem d'agafar el camí del torrent del pont que passa pel peu de la Roca Gris. Pugem per la canal, compte amb la caiguda de pedres de les cabres de la zona, millor anar amb casc. Hem de pujar una mica per la canal fins a la vertical del díedre a la dreta de l'esperó, parabolts visibles.

Descens: Seguim l'aresta a buscar els 3 ràpels de la via Urquiza-Olmo.

Primer llarg, per placa, primers metres polits, després millora.

Segon llarg, sortim verticalment i anem en tendència a l'esquerra a buscar un díedre que ens porta a la R2 en un arbre.

Tercer llarg, sortim a l'esquerra per una placa vertical i superem un desplom (llastra) seguim verticalment fins a un parabolt i anem en tendència a l'esquerra a buscar una fissura que seguim d'esquerra a dreta. Seguim uns metres per un díedre (pitó) i anem per la placa de l'esquerra, fins a un parabolt, d'aquí hem d'anar a l'esquerra a buscar la R2 de la via Tarantel·la. Si seguim a munt del parabolt, trobarem la  R2 de la via Mickey Mouse a la dreta.

Quart llarg, seguim directament per l'esperó, poc equipat on haurem d'anar navegant fins a la R4 al peu del díedre de sortida.

Cinquè llarg, seguim el díedre fins el cim, un llarg a equipar amb passatges elegants. Un bon llarg.