divendres, 2 de setembre del 2022

Via DEL GUILLEM. COGULLÓ DEL TURP.

1/09/22. La primera intenció era fer les vies curtes a la vessant oest de Narieda, que han reequipat/obert recentment, però les pluges d'ahir han deixat mullades les plaques. Dubtem i al final anem a repetir la via del Guillem al Cogulló del Turp.

Aquesta via quan és va equipar va portar enrenou a la Comarca, avui a l'arribar a peu de via veiem que han tret xapes al primer llarg, deixant els espàrrecs, uff. Fem el primer llarg, la resta de la via està amb totes les xapes.

Aquest cop la via ens ha agradat més que l'altre cop, la roca ja està sanejada i el lloc és molt agradable i amb bones vistes.

Per: Isabel Notivioli, Joan Asín.

Equipada el 2011
Per: Guillem Arias.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts del 10.
Material: 12 cintes exprés si xapem tots els parabolts. Han tret quatre xapes del primer llarg.
Dificultat: V+. Obligada.: V/A0
Orientació sud-est.

Aproximació: Del poble de Perles seguim la carretera passant pel poble d'Alinya, el travessem, continuem uns quants kilòmetres més fins arribar a un marcat coll on veiem el cartell del Solsonès, just abans d'arribar, agafem un trencall a la dreta. Seguim uns metres per la pista fins a trobar una pista cimentada que seguim a l'esquerra fins que canvia el tipus d'asfaltat. Seguim  per un altre pista a la dreta, deixem una pista que surt a l'esquerra, continuem passant un tram amb mal estat (no agafar una pista que surt a la dreta) després la pista planeja i ja és veu la paret quan arribem a un coll ja podem deixar el cotxe, també podem seguir uns metres on hi ha un altre lloc per deixar el cotxe. Seguim caminant per la pista en forta pujada fins a trobar una fita, per on pugem, rastres de camí amb vegetació, alguna fita antiga. 30min.

Descens: el fem directament cap el nord on trobem un camí fressat que ens porta a la pista per on retornem al cotxe. 40min.

L1 15m V, Segueix un díedre d'esquerra a dreta amb un pas al mig, difícil de xapar per la col·locació dels parabolts.
L2 30m V, sortim per l'esquerra pugem uns metres per la placa, flanquegem a la dreta fins a posar-se sota d'un bloc, el superem amb un passatge atlètic, seguim uns metres més fins a la R2.
L3 30m V+, aquest és el llarg més mantingut. Sortim a l'esquerra amb uns passos estranys per entrar al díedre, el seguim fins a un passatge vertical amb roca delicada, un cop superat anem a l'esquerra a buscar un díedre, a sobre trobem la R3.
L4 25 m V, sortim directe per la placa, pugem per l'esquerra i petit flanqueig a la dreta a xapar el tercer parabolt, tram mantingut, després va baixant la dificultat i la verticalitat.