dimecres, 7 de setembre del 2022

Via ZARATUSTRA. CONTRFORT DENT D'EN ROSSELL.

6/09/22. El contrafort de la Dent d'en Rossell tot i haver-hi força vies no és feien, en Victor Fernández i Ferran Rodríguez han obert varies vies i s'estan repetint. Vies atlètiques poc equipades i exigents. Nosaltres anem a la via Zaratustra oberta l'any 1984, per Gustavo Máñez i Xavi Díez, però que s'han equipat les tres primeres reunions amb parabolts. Aquesta paret té una primera part vertical amb díedres, sostres i fissures que donen per uns tres llargs, podem rapelar o seguir fins el cim però ens trobarem amb terreny d'aventura de ressalts i zones d'herba, una excusa per arribar al cim.

La via està pràcticament desequipada només hem trobat un pitó al primer llarg i dos al segon.

Via atlètica amb fissures a equipar, la via es pot fer en V+/A1, portar joc de friends fins C4, si anem justos millor repetir les talles grans del C1 al C4.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 1/06/1984
Per: Gustavo Máñez, Xavi Díez.
Equipament: 1 pitó al primer llarg i 2 al segon, tres primeres reunions amb 2 parabolts
Material: 10-12 cintes exprés, tascons i joc de friends fins el Camalot 4. Aconsellable  repetir del C1 al C4, estrep.
Dificultat: 6a+. Obligada V pas A1.
Orientació: est.

Aproximació: De Queralbs pugem cap a Fontalva, aparquem on surt el camí de Nuria, el seguim per la variant Delui, passem per un oratori i després per una font, una mica més endavant pugem per una tartera fites per pendents d'herba hem d'anar a l'esquerra a buscar el peu del contrafort, buri al peu de via. 45minuts-1h.
Descens: si només fem els tres primers llargs en ràpel per la via,. Si arribem al cim anem seguim l'aresta a buscar el coll amb la Dent d'en Rossell, per on baixem fites. 1h.
Primer llarg, seguim un díedre i seguim per una plaques a l'esquerra amb molsa fins a la R1.
Segon llarg, curt, sortim a l'esquerra i pugem per una fissura-díedre, 2 pitons, sortim a la dreta amb uns passatges atlètics.
Tercer llarg, està net, sortim a la dreta i pugem per una fissura-díedre desplomat on entren friends grans, sortim a la dreta i entrem a un díedre, amb un passatge desplomat al final per entrar a la R3.
Si seguim cap el cim ho farem en tres llargs indefinits amb ressalts.

Via curta però potent, enhorabona !

Sí Jaume cal treballar-les, nosaltres vam continuar fins el cim en tres llargs més.