dijous, 2 de febrer del 2023

Via PENJOLLS DE LA REINA. RESTISCLERA DE LA MASSANA.

1/02/23. Avui acabem anant a la Restisclera de la Massana on ja hem fet la via Laia. A l'arribada fa fred, però després de l'aproximació quan arribem a peu de via, el sol ja ha guanyat la partida i s'està bé.

La via està totalment equipada amb parabolts, però anirà bé friends mitjans fins el C1. La via té quatre llargs de corda però de 45-50-40-50, què és fan llargs i on cal anar "piano-piano". La dificultat obligada és 6b (segons aperturistes), però amb enginyeria "tramposa" deu rondar el 6a/A0. El segon i tercer llargs té trams herbosos. Avui hem anat més enllà de la zona de confort, sort què el Ramir estava inspirat...Una via força exigent.

Per: Juli Lladó, Alfons Esterlich, Agustí Pallarès, Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 2019

Per: A. Rovira, J. Bernat, col·labora A. Tuset.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts.

Material: 20 cintes exprés, friends mitjans fins C1.

Dificultat: 6b. Obligat 6a/A0.

Orientació: sud.

Roca: Calcari, algun curt tram a controlar.

Aproximació: Un cop passat del darrer túnel de la presa de Camarasa (direcció Tremp) aparquem el cotxe (parking Cova del Tabac). La paret la tenim al davant, retronem uns metres i en el punt què el mur és més baix el soltem. Hem de buscar unes fites què pugen per un esperonet i després seguim direcció cap el peu de paret. Anem a l’esquerra fins a un gran bloc què passem per l’esquerra i una mica més amunt trobem el peu de via. (40minuts).

Descens: Un cop al cim anem cap a l’est per un corriol fins a trobar una pista, la seguim fins a un coll on hi han uns cartell. Agafem el camí què surt a la dreta i què baixa en direcció a les passarel·les del estret de Mu. Un cop hem baixat dues terceres parts trobarem un corriol a ma dreta amb fites què agafem, flanquejant per sobre de la central elèctrica i sortirem a l’aparcament on hem deixat el cotxe.

Primer llarg, de placa mantinguda (V+) amb un passatge més exigent.
Segon llarg, de la R1 fem un canvi de reunió travessant una feixa, per placa amb molsa A0, després combinada en V+/A0, sortim a una zona herbosa a buscar un ressalt amb un parabolt sense xapa, un cop superat trobem la R2.
Tercer llarg, tornem a fer un altre canvi de reunió travessant un altre feixa, PR picat a la dreta va la via Laia. Pugem per una placa en tendència a l'esquerra i anar a buscar un díedre on trobem un passatge a dreta a buscar un parabolt què allarga, un cop superat aquest tram, la dificultat baixa i anem a l'esquerra per una cornisa a buscar la R3.
Quart llarg, comença amb uns passatges en adherència que porten a un bloc/díedre desplomat, un cop superat seguim per un altre placa en adherència, què dona pas a un darrer tram vertical/desplomat, amb algun passatge llarg per xapar, R penjada i 50m justos. Llarg molt mantingut i sense treva....

flanqueig per arribar a la R3

atlètic darrer tram

quart llarg i arribant a la R4

l'Agustí negociant el  6b, je, je.

sortint de la via

Bona via ! es veu potent, s'ha suat oi?

Sí Jaume hem suat massa, je, je