dimarts, 14 de febrer del 2023

Vies LLUÍS BACIERO SALVADOR, JESÚS CARRUESCO, CORNERSTONE.CARENA DEL CAP DE SANT JOAN. MONTSERRAT

13/02/23. Avui anem d'aventura toca excursió-escalada en un racó perdut amb ADN germans Masó, incansables buscadors d'agulles. A la carena del Cap de Sant Joan, encerten una bona combinació de tres agulles amb un component d'aventura garantit.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.

Primera ascensió: 2012

Per: Òscar i Albert Masó

Equipament: parabolts de 8mm.

Material: 6 cintes exprés.

Orientació: Lluís Baciero sud. Jesús Carruesco-Cornerstore oest.

Dificultat: V+. Obligat V-/A0.

Aproximació: Pel Monestir anem a l'Ermita de Sant Miquel i seguim fins a trobar l'indicador del Camí de les Bateries  que l'agafem i seguim fins a la vertical de la via Lluís Baciero, després de creuar dos torrents. Un cop passat el segon pugem per una zona herbosa amb corriol sinuós, pujada salvatge d'intuïció fins a peu de via. 45 minuts-1 hora.

Descens: En ràpel de 25 m per la via Jesús Carruesco vessant oest. Un com a peu de via anem en tendència a l'esquerra passant  a l'alçada de la via Cornerstore i seguim fins a l'aresta i baixem per una canal al peu de la via Lluís Baciero on agafem el camí de pujada. Descens salvatge amb intuïcio.

Aquestes tres vies demanen ser fetes com una mateixa ascensió quedant una bona combinació.

Via Lluís Baciero.

Primer llarg, pas fi d'entrada i seguim per la placa mantinguda en el IV+ i després s'ajeu i anem a buscar un díedre per on pugem, un cop superat la dificultat baixa i anem caminant a buscar la R1.

Segon llarg, el primer pas no l'he vist marca V- ? amb final l'hem trampejat i seguim per placa mantinguda en flanqueig a la dreta ben assegurada, al final tram més fàcil per una cornisa per arribar a la R2.

Tercer llarg, pas vertical a la sortida i seguim per la placa esperó fins a la R3.

Pugem al cim i seguim l'aresta a l'est a buscar un collet i baixem per una canal a l'oest fins el peu de següent agulla.

Via Cornerstore

Quart llarg, comença per placa fins a un ressalt on trobem dos parabolts seguits, seguim uns metres més i ja per terreny més fàcil anem en tendència a l'esquerra fins el cim.

Seguim la carena fins el cim de la següent agulla on fem un ràpel de 25m a peu de via.

Via Jesús Carruesco

Cinquè llarg, placa en tendència a la dreta, sense assegurances, a buscar una ressalt per un pugem i seguim una cornisa a l'esquerra fins el ressalt final (2 parabolt) primer pas V+/A0, després placa fins el cim.

VIA LLUÍS BACIERO SALVADOR

VIA CORNERSTORE

VIA JESÚS CARRUESCO

Enhorabona Isabel i Joan ! Aquestes les vam fer fa deu anys poc després que rels germans Masó les obríssin...em vas fer un comentari al blog comentan que hi aniries...has tardat una mica però mai és tard.

Je,je déu n'hi do, el temps passa de pressa