dimarts, 13 de setembre del 2022

Via ENANTYUM. PENYA NARIEDA OEST.

12/09/22. A la vessant oest de Narieda han obert una nova via, que s'obre pas a la banda dreta de paret  en inici al costat de la Ferrada. La via te dues parts diferenciades una primera part de sis llargs de corda enllaçant plaques i ressalts entre feixes, tot obrint-se pas i una segona de quatre llargs a tota placa, escalada tècnica d'adherència. La via ha estat alliberada en una dificultat de 6c+, el bon equipament permet provar-ho, la via és pot fer en 6a/Ae, amb alguna tramposa llarga V+/Ae. El quart llarg va per un díedre amb assegurances distants, va bé portar un joc de totems del blau  al vermell o similar, per a reforçar. L'aproximació és ràpida uns 30 minuts, el retorn però és un altre cosa, una hora i mitja al sol, millor preveure porta reserva d'aigua.

La via encara està tendra i trobarem terra en alguna reprisa i entrades a reunions, la via està força sanejada i la roca és bona, amb les repeticions quedarà molt bé.

Te tots els ingredients per a ser una de les vies repetides de la vessant oest, millor anar amb el 6a consolidat.

Nosaltres hem trigat 30 minuts en l'aproximació, 4:30h a la via i 1:40h en el descens.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: en varies jornades de maig al 27/07/2022.

Per: Miquel Garrell, Ramón Rubio, Franc García.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts, pitons, ponts de roca.

Material: 14 cintes exprés, estrep, bagues savineres, totems del blau al vermell (opcional).

Dificultat: 6c+, obligat 6a/Ae, amb tramposa V+/Ae.

Orientació: oest, sol a partir de les 13h.

Roca: Calcaria.

Aproximació: Hem d'aparcar a l'alçada de la via Nifo just a on hi ha una pista que baixa. Retornem uns 300m direcció al pont de l'Espia, passem un aparcament reservat a serveis d'emergència i una mica més endavant troben un corriol que puja (fita), és l'accés a la via Ferrada. Pugem fins el peu de la ferrada i seguim el camí cap a l'esquerra al seguim fins a l'alçada on veiem un pont de la ferrada, a la vertical trobem un corriol amb fites que ens porta a peu de via, nom pintat.

Descens: Del final de la via anem en direcció sud (dreta) fins a una pendent on canviem a nord, pugem tot seguint fites que va en tendència a l'esquerra a buscar el final de la ferrada on enllacem en un camí més marcat, seguim pujant fins a passar a l'altre vessant, baixem (indicador), 30minust i agafem el camí que ens baixa a la pista uns altres 30 minuts, seguim per la pista agafant el camí paral·lel senyalitzat, a l'alçada de la cadena que talla la pista, trobem un altre indicador agafem el camí que ens porta directament al cotxe, calcular uns 30minust més, en total  1:30h/1:45h.

Primer llarg, entrada vertical seguim per la placa i després per terreny més fàcil fins a la R1.

Segon llarg, un primer ressalt dona pas a una placa compacta i després per grades fins a la R2. Canvi de reunió per la feixa.

Tercer llarg, comença per placa i segueix per un esperó fins a la R3. Canvi de reunió per feixa.

Quart llarg, va buscar un díedre per on puja, les assegurances allarguem, és pot posar algun friend.

Cinquè llarg, sortim per la placa en tendència a la dreta i entrem a una canal fins a la R5.

Sisè llarg, per placa entrant a l'esquerra a la R6.

Setè, vuitè, novè llargs, de placa mantinguda en escalada tècnica d'adherència amb una dificultat oblida de 6a-V+/Ae.

Desè llarg, per placa que és deixa fer millor 6a o V+/A0.

setè llarg

vuitè llarg

novè llarg

desè llarg

Pilichan ha dit...

Felicitats nois, esteu finets eh?

Aquest dissabte vam estar apunt d'anar-hi però aquesta calor ens va desanimar. Felicitats per la repetició.