dijous, 5 de gener del 2023

Via J.R. CRESTES DEL CONILL.MUNTANYA DE SANT SALVADOR

4/01/23. Primera escalada del nou any, posem rumb cap a Ponent. Los Gall de Ponent han anat obrint vies dedicades als companys i la darrera via oberta ha estat per a Joan Ramón Segura  (blog ESCALADA PER A TONTOS).

Quan arribem a l'aparcament ja hi ha un cotxe, pensem què deuen estar a la via J.R. A l'arribar a peu de via ens trobem al Lluís Olondríz i un company què van a canviar les plaquetes amb anelles d'alguna reunió per normals. El Lluís ens va explicant com la van anar obrint la via, mentre anem pujant al seu darrera, tot un privilegi. Gràcies per les explicacions.

La bòria esta enganxada a Camarasa, així què fem la via entre bòries. El recorregut de la via treu "petroli" d'un pany poc agraït, tot buscant la continuitat de plaques, quedant una via d'escalada en plaques ajagudes amb passos d'adherència. La via està totalment equipada amb parabolts i bagues en savines. Al darrer llarg van deixar un pitó que algú la ha tret, es pot posar un alien blau o verd ? (opcional). La dificultat és de IV/IV+ amb un passatge de V no obligat. Una via per a iniciació  i Veterans, què de ven segur és repetirà força. Tot i el bon sanejament què s'ha fet la via encara està tendra i haurem d'anar atents. El descens caminant i desgrimpant per la cresta de la dreta tot seguint les fites.

Com encara és d'hora anem a la Paret del Pont a fer una altre via.

Per: Carles Vallès, Ramir Aparisi, Joan Asín.

RESSENYA JUAN GUTÍERREZ

Primera ascensió: novembre 2022.

Per: Lluís Olomdríz, Amadeo Ribes.

Col·laboren: J.Alcala, A.Balasch, R.Oliva.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts, bagues en savines.

Material: 6 bagues exprés, aliens blau,verd opcional.

Dificultat: V. Obligat IV+/A0.

Orientació: sud-est.

Roca: Conglomerat.

Informació: LO GALL DE PONENT. ESCALADA PER A TONTOS.

Aproximació: Anant de Camarasa a Sant Llorenç de Montgai, un cop passat el pont (Paret del Pont) agafem la pista a la dreta que passa pel peu de via. La seguim fins passar unes cases i trobem una esplanada on aparquem (placa amb P de parking). Just a l'entrada trobarem una pintada blava amb J.R., un corriol amb fites i punts blaus ens porten a peu de via amb pintada J.R.

Descens: De la darrera reunió anem a la dreta i baixem per l'aresta (fites) fins a un coll. Seguim les fites a la dreta què van buscant el pas fins arribar a la pista i aparcament.

La via original té 7 llargs de corda, però seguint les indicacions del Lluís l'hem fet en 5 llargs de corda sense problemes.

Primer llarg, on trobem les marques d'inici de la via grimpem uns metres per la canal fins a prop del primer parabolt en una reprisa. Pugem per la placa, passem la reunió, seguim per la placa fins el darrer parabolt on podem anar a l'esquerra o seguir per l'esperó i desgrimpar un pas per arribar a la R1.

Segon llarg, seguim per la placa fins el final i anem a l'esquerra on un llarg flanqueig ens deixa a la R2.

Tercer llarg, curt, per placa en tendència a la dreta a busca la R3.

Quart llarg, sortim a l'esquerra, bagues en savines i després per placa en adherència fins a la R4.

Cinquè llarg, el més mantingut, seguim per l'esperó i passem a l'esquerra un díedre amb un passatge de V ens deixa a la R què no fem. Seguim per la placa,  fins a la R5. A l'inici de la placa ,en una fissura és on havia el pitó.

ELS AMFITRIONS

Heu tarda ben poc a repetir-la....ja veig que vau quedar amb ganes de mes