dimecres, 8 de febrer del 2023

Via DEL KILLO. ROQUES DEL PELAT. VILANOVA DE MEIÀ.

8/02/23. Avui anem cap a Ponent cercant el sol. L'idea és anar a les Roques del Pelat a fer una nova via del Gerard Folch i Cía. L'Alfons i el Juli s'han van a la via 5 feixes i amb el Ramir anem cap a les Roques del Pelat.

Anem amb la mosca a l'orella, a la ressenya posa graus clàssics? i com a vells clàssics ja sabem de què va la cosa, je,je. Una via curta però intensa on cal anar "piano-piano", poc equipada a completar amb flotants, però amb trams on no és pot posar-hi res. En quan a la graduació hem trobat un desplom al primer llarg què per nosaltres deu ser V+/6a o A0, té mala caiguda, i al darrer llarg un altre tram de V+ per placa dreta una mica expo. La resta és va fent tot i què cal controlar la roca en algun tram.

En resum una via d'aventura, curta intensa què no et deixa indiferent.....

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

ressenya aperturístes

Primera ascensió: gener 2023.

Per: Gerard Folch, (Tiny, Mrta,J orx, Gery). DkP.

Equipament: algun parabolt, 1 pitó, pons de roca.

Material: 8 cintes exprés, joc de friends fins C5 i l'alien negre va bé al darrer llarg. El C5 pot ser prescindible però si el portes el poses al llargs 1 i 4.

Dificultat: V+/6a. Obligat V+/A0.

Orientació: sud, però part del tercer llarg i el quart oest.

Aproximació: De Vilanova de Meià anem cap a Roca dels Arcs, passada la Font de la Figuereta en el gran revol a 180º agafem la pista a què surt  a la dreta passem per la font blanca, aviat veiem un camí a l'esquerra amb fites que puja. Aparquem el cotxe uns 100m més endavant. Retrocedim i pugem pel camí seguint les fites quan estem a peu de paret, unes fites a la dreta ens porten a peu de via.

Descens: del cim  caminant cap a l'oest, seguim les fites que baixem per una canal on trobem una ferrada que salva un tram vertical, equipada amb graons, cadenes i cables. Un cop a baix el camí ens porta a peu de via on seguim el camí de l'aproximació, fins el cotxe.

Primer llarg,  pugem un ressalt i anem a la dreta a buscar el marcat díedre on trobem un passatge desplomat protegit per un parabolt (nosaltres hem fet un pas d'A0), seguim pel díedre i sortim a l'esquerra a buscar la R1 de dos parabolts.

Segon llarg, sortim verticalment passatge atlètic i seguim fins a una savina  i anem a l'esquerra on trobem un parabolt al peu de una placa per on pugem fins a un arbre, muntem la R a sobre en un arbre.

Tercer llarg, hem de sortir a la dreta per una cornisa aèria i trobem un pitó d'aquí verticalment fins a un arbre (baga), abans d'arribar hi han un blocs a controlar, muntem la R a sobre en una savina.

De la R3 seguim per la feixa cap el nord a buscar la paret del front i baixem a l'esquerra per una mena de canal fins el peu d'un marcat díedre just on passa la ferrada de baixada.

Quart llarg, pugem un ressalt fins a un marcat díedre (pitó) pugem , atenció a una savina està a punt de trencar-se, trobem un pont de roca, pugem uns metres on podem posar algun friend gran i a sobre un forat on entra un alien negre. D'aquí hem d'anar a la dreta en flanqueig uns metres (una mica expo) i pujar verticalment a buscar el díedre què ja per terreny més fàcil ens porta al cim.

Felicitats, es veu interessant !

Jaume és una via d'aventura on cal treballar-la