diumenge, 6 de gener del 2019

MONTSERRAT. L'ALBARDA. Vies AGULLÒLEGS i FRANCESC RUBIO PALAU.

5/01/19. Avui tornem a l’excursió-escalada aquest cop a l’Albarda. Quan arribem al Monestir fa aire fred, una sensació desagradable per l’escalada però anem cap el funicular de Sant Joan. Al primer funicular ens ajuntem una colla de coneguts què la fem petar...la majoria van a Gorros, nosaltres seguim cap a Sant Jeroni. El sol va agafant força tímidament. Quan ja tenim a vista la zona del Puntal de l’Albarda, passem l’agulla del Cigronet i agafem un corriol sinuós i amb una mica d’intuïció arribem al peu de la via Agullòlegs, una petita fletxa indica l’inici. La via segueix un gran placa ajaguda què superem amb dos llarg i desprès d’una feixa trobem un tercer llarg vertical què superem en Ae fins què ens permet sortir en lliure i arribem al cim. Baixem caminant direcció est fins a trobar el camí de Sant Jeroni, el seguim direcció sud a buscar un altre cop el corriol de l’aproximació, ara no baixem sinó què anem directament en direcció a la paret a buscar la via Francesc Rubio Palau, aquí no hi ha cap fletxa però veiem els parabolts de 8, el primer una mica alt. La via és més exigent del què sembla a primera vista, amb placa polida i un pel relliscosa. A les dues vies tenim els típics passatges acrobàtics sobre arbres marca Masó per accedir a les primeres assegurances.

DADES. Via AGULLÒLEGS

Primera ascensió: 2009
Per: Òscar i Albert Masó.
Equipament: Totalment equipada amb espits i algun pitó.
Material: 10 cintes exprés, 1 friends #1, joc d’aliens, tricams, tascons.
Roca: Conglomerat.

Descens: Caminant, direcció est a buscar el camí de Sant Jeroni a Sant Joan.

Primer llarg, pugem per la placa amb un ressalt més vertical després s’ajeu i seguim direcció a un forat passem per la dreta i seguim fins a trobar a la R1.

Segon llarg, sortim per terreny ajagut i fàcil fins  a un ressalt (2 espits) un cop superat seguim fins a la feixa on muntem la R2 en un arbre.

Tercer llarg, ens enfilem acrobàticament a una alzina tremolosa per agafar el primer espit, seguim en Ae (algun pas llarg) fins a sortir en flanqueig a la dreta i quan el terreny ho permet pugem verticalment fins el cim. R3 en una savina.

DADES. Via FRANCESC RUBIO PALAU.

Primera ascensió: 2011
Per: Conxita García, Ernest, Òscar i Albert Masó.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts de 8.
Material: 7 cintes exprés,  friends mitja opcional.
Roca: Conglomerat.

Descens: Caminant, direcció est a buscar el camí de Sant Jeroni a Sant Joan.

Primer llarg, el primer parabolt està molt alt pugem com podem fent acrobàcia entre un arbre i la paret (déu n’hi do) trobem tres parabolts seguits a la placa regiscossa amb presa petita, hem passat com hem pogut el dit encara molesta, seguim per terreny fàcil i ajagut a buscar un ressalt desplomat on trobem un pont de roca i un parabolt pas d’Ae i sortida atlètica  (V/Ae o 6a) després fàcil fins a la feixa on muntem R1 en un arbre.

Segon llarg, tornem a l’acrobàcia del arbre de torn i abastem la placa per on pugem tram vertical i mantingut un cal anar buscant les preses (V/A0 o V/V+) un cop superat el primer tram anem en tendència a la dreta a cercar el terreny més factible què va perdent verticalitat fins el cim on muntem la R2 en una savina.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.
primer llarg Agullòlegs

arribant a la R1 via Francesc Rubio Palau

Un parell de vies Masonianes, això és una bona recepta per al dit! la de la Talaïa la vam fer amb el Mingo una tarda d'estiu del 2011 i seguírem amb l'aresta del Violí.